Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Diktat: komunikacijsko-funkcionalna primjena u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 18693)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Visinko, Karol Diktat: komunikacijsko-funkcionalna primjena u nastavi hrvatskoga jezika. Zagreb: Profil International, 2016

Podaci o odgovornosti

Visinko, Karol

Ivančić, Gordana

hrvatski

Diktat: komunikacijsko-funkcionalna primjena u nastavi hrvatskoga jezika

Ova se knjiga nastavlja na prethodnu Diktat u nastavnoj teoriji i praksi koju je autorica namijenila razrednoj nastavi. U ovoj se knjizi analitički, znanstveno i praktično progovara o vrstama i provedbi diktata u predmetnoj nastavi hrvatskoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi. Podnaslov komunikacijsko-funcionalna primjena u nastavi upućuje ponajprije na kompetenciju komunikacije na materinskome jeziku, zatim na komunikacijski pristup jezičnim i književnim sadržajima u nastavi koji se, uz ostalo, temelji na načelu komunikacijske (i estetske) funkcionalnosti. To znači da vježbe diktata pridonose procesu postupnoga ovladavanja obveznim jezičnim i književnim sadržajima na recepcijskoj, produkcijskoj i interakcijskoj razini. Usto, određene vrste diktata umnogome pridonose procesu razvijanja stvaralačke uporabe jezika. U svemu tome ključno mjesto zauzima izbor teksta. Njime se uvelike određuju komunikacijske vrijednosti diktata, poglavito u skladu s tematsko-motivskom i vrstovnom raznolikošću te idejnim i emocionalnim sastavnicama samoga teksta proizišloga iz životne stvarnosti ili umjetničke sustvarnosti. No komunikacijske vrijednosti potvrđuje i primjerenost teksta s gledišta učenikova znanja i iskustva koje se neprekidno dopunjuje, proširuje, prema potrebi i mijenja, izgrađuje, jednostavno rečeno – razvija. Funkcionalnost je diktata razvidna i u izboru oblika nastavnoga rada: diktat se ne mora primjenjivati isključivo u frontalnome radu ni isključivo u redovnoj nastavi. Izborom teksta i izborom vrste diktata možemo usavršavati individualizirani rad te dopunsku i dodatnu nastavu iz svih područja Hrvatskoga jezika. Više od stotinu primjera pripremljenih za ovu knjigu može potaknuti učitelje i nastavnike, kao i studente u procesu metodičkoga obrazovanja, na još bolje ostvarivanje neizostavnih načela: teksta, povezivanja jezičnih razina, cjelokupnosti komunikacijske jezične prakse, komunikacijske i estetske funkcionalnosti, odgojnosti, zanimljivosti i aktualizacije. Važno je naglasiti funkcionalnost primjene svih vrsta diktata (kontrolnog, izbornog, objasnidbenog, proučenog, s obrazloženjem, s predusretanjem pogrešaka, svih vrsta stvaralačkog diktata, slobodnog i fonetičkog) kojim se razvija jezično iskustvo, primjenjuje jezično znanje, razvija izražavanje te stječu specifične navike potrebne u različitim komunikacijskim situacijama: slušno pamćenje (i vizualno u samodiktatu), točnost, preciznost, urednost, spretnost i brzina reagiranja, usredotočeno promatranje i zapažanje (u stvaralačkom diktatu po slici).

nastava hrvatskoga jezika, nastava književnosti, nastava jezičnoga izražavanja, izvannastavne djelatnosti jezično-izražajne usmjerenosti, primjena diktata, vrste diktata, učenički radovi

nije evidentirano

engleski

Dictation: communication-functional use in teaching Croatian language

nije evidentirano

Croatian language teaching, literature teaching, language expression teaching, extracurricular activities of linguistic-expressive orientation, the use of dictation, different types of dictation, student work

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Profil International

2016.

978-953-12-1708-8

192

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija