Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Državna i javna poduzeća kao poluga klijentelističkog modela upravljanja državom (CROSBI ID 66352)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šonje, Velimir ; Kotarski, Kristijan Državna i javna poduzeća kao poluga klijentelističkog modela upravljanja državom // Hrvatska u raljama klijentelizma: politike, postupci i posljedice trgovanja institucionalnom moći / Kotarski, Kristijan ; Radman, Goran (ur.). Zagreb: Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo, 2020. str. 61-78

Podaci o odgovornosti

Šonje, Velimir ; Kotarski, Kristijan

hrvatski

Državna i javna poduzeća kao poluga klijentelističkog modela upravljanja državom

U zajedničkom autorskom tekstu Državna i javna poduzeća kao poluga klijentelističkog modela upravljanja državom, Velimir Šonje i Kristijan Kotarski analiziraju mehanizme korištenja državnih i javnih poduzeća u svrhu reprodukcije političkoga klijentelizma u Hrvatskoj. Hrvatska ima nerazmjerno velik udjel državnog sektora u gospodarstvu, a uvriježen je dojam o njegovoj relativnoj neefi kasnosti i parazitsko- klijentelističkom karakteru. To se posebno ogleda u tome što ih stranke na vlasti tretiraju kao politički „plijen“ i kontroliraju kao svoje „zlatne guske“, ali i u specifi čno visokoj preferenciji građana prema zapošljavanju u tom uvelike već poslodavački dominantnom sektoru. Drugi problem su njegova ekonomska obilježja kao vrlo neučinkovitoga, kapitalno intenzivnog i na tuzemno tržište usmjerenog sustava, čiji je veći gospodarski udjel u broju zaposlenih nego u ukupnom prihodu. Tih je poduzeća relativno previše i stalno rastu prema broju stanovnika, izrazito su fragmentirana, njihova je faktorska produktivnost niska a i dalje pada, stopa im je povrata na imovinu iznimno mala a nominalna plaća njihovih zaposlenika je viša od onih u privatnim poduzećima. Zaključno, autori navode da su depolitizacija, privatizacija i profesionalizacija menadžmenta državnih poduzeća neizbježne, ali se ta promjena neće moći dogoditi bez promjene svojevrsne političke ravnoteže koja je omogućila nepoštivanje tih normi i dovela do ovako loših rezultata državnog i javnog sektora.

Državna i javna poduzeća, klijentelizam, zapošljavanje, produktivnost, politička ekonomija reforme

nije evidentirano

engleski

State-owned and public enterprises as a leverage for clientelistic model of governance

nije evidentirano

State-owned and public enterprises, clientelism, employment, productivity, political economy of reforms

nije evidentirano

Podaci o prilogu

61-78.

objavljeno

Podaci o knjizi

Hrvatska u raljama klijentelizma: politike, postupci i posljedice trgovanja institucionalnom moći

Kotarski, Kristijan ; Radman, Goran

Zagreb: Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo

2020.

978-953-48428-2-9

Povezanost rada

Politologija