Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Hrvatski kao drugi i strani jezik (CROSBI ID 3075)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

Hrvatski kao drugi i strani jezik / Jelaska, Zrinka (ur.) Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2005

Podaci o odgovornosti

Jelaska, Zrinka

hrvatski

Hrvatski kao drugi i strani jezik

Knjiga se bavi hrvatskim kao stranim i hrvatskim kao drugim jezikom u užemu smislu. Iznosi teorijske osnove proučavanja hrvatskoga kao J2 dajući pregled svjetskih znanstvenih spoznaja o usvajanju materinskoga jezika i ovladavanju drugim jezikom. U knjizi se određuju osnovni i nužni pojmove, daju i prijedlozi nekih naziva ili razgraničenja u postojećima. Raščlanjuju se i dosadašnji opisi jezične građe hrvatskoga sa stajališta jezične proizvodnje, te navode i razlažu potrebe pristupa jezičnoj građi sa stajališta primanja. Nekoliko poglavlja posebno se bavi glagolskim vidom i vidskim parovima, glagolskim vrstama, rječničkom sastavnicom i hrvatskim padežnim sustavom s teorijskih i primijenjenih stajališta. Raščlanjuju se i dosadašnji glavni priručnici za učenje hrvatskoga te navodi kakvi su priručnici potrebni. Uspoređuju se različite vrste nastave hrvatskoga, navode pokazatelji da je potrebno poučavati gramatici i načini kako se to može uspješno činiti. Pokazuju se i prijenosni utjecaji materinskoga jezika na ovladavanje hrvatskim, ali i razvojna međujezična obilježja.

hrvatski jezik; drugi jezik; strani jezik; iseljenički jezik; višejezičnost; nastava i poučavanje gramatici; postojeći priručnici; usvajanje i učenje jezika; pristup građi; istraživanja hrvatskoga kao J2

nije evidentirano

engleski

Croatian as Second and Foreign Language

nije evidentirano

Croatian language; Croatian as L2; second lanugage; foreign language; heritage language; plurilinguialism; language acquisition; language learning; language teaching; teaching grammar; research on Croatian as L2

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada

2005.

953-169-124-X

400

objavljeno

Povezanost rada

Filologija