Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izazovi odrastanja - predškolsko dijete u okružju suvremene obitelji i vrtića (CROSBI ID 3326)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Jurčević-Lozančić, Anka Izazovi odrastanja - predškolsko dijete u okružju suvremene obitelji i vrtića. Petrinja, 2005

Podaci o odgovornosti

Jurčević-Lozančić, Anka

Glavak, Renata

hrvatski

Izazovi odrastanja - predškolsko dijete u okružju suvremene obitelji i vrtića

Knjiga “ Izazovi odrastanja – predškolsko dijete u okružju suvremene obitelji i vrtića” opsežno je i cjelovito djelo u području predškolskog odgoja, u kojem se stavlja naglasak na odgoj u obiteljskom i vrtićkom okružju. Knjiga je podijeljena na 7 poglavlja, unutar kojih je veći broj potpoglavlja. U prvom dijelu knjige, Predgovoru, navodi se zašto je knjiga nastala i kome je namijenjena. Knjiga je namijenjena kako studentima, tako i odgajateljima i roditeljima, ali i svima koji se bave odgojem djece predškolske dobi. U prvom poglavlju, pod naslovom “ Razvoj djeteta predškolske dobi” , navode se osnovne spoznaje o cjelovitom razvoju djeteta predškolske dobi. U posebnom potpoglavlju govori se o važnosti igre kao osnovne dječje aktivnosti u razvoju djeteta. Naslov drugog poglavlja je “ Obitelj i odgoj djeteta” . U ovom se poglavlju naglašava važnost obitelji za zdrav rast i razvoj djeteta, posebice odnosa unutar obitelji, kako odnosa roditelja prema djetetu, tako i bračnog odnosa roditelja. Sukladno suvremenom pristupu, posebno se ukazuje na pozitivne i zaštitne čimbenike u obitelji koji potiču ukupan rast i razvoj djeteta. Središnje poglavlje knjige nosi naslov “ Kvalitetno vrtićko okružje – poticaj dječjem učenju i stvaranju” , u kojem se naglašava važnost dječjeg vrtića u odgoju djeteta predškolske dobi. Navode se teorijske i programske smjernice te se posebno ističe stručna osposobljenost odgajatelja, uvažavanje dječjih potreba i mogućnosti, humanistički usmjeren kurikulum u kojem odgajatelj djeluje kao refleksivni praktičar. Objašnjavaju se dva osnovna oblika uključivanja djeteta u vrtić – primarni, redovni program i program minimuma, odnosno program predškole. U četvrtom poglavlju pod naslovom “ Kompetentan odgajatelj – potreba suvremenog doba” , koje se sadržajno se nastavlja na prethodno poglavlje, naglašava se uloga kvalitetnog vrtića u kojem djeluju kvalitetni odgajatelji, te govori o poželjnim osobinama ličnosti kompetentnog odgajatelja. Ukazano je na više razina odgajateljske kompetencije kojima bi se kroz redovito, cjeloživotno obrazovanje trebalo težiti s obzirom na promjene u suvremenom načinu života i napretku koji doživljava naša civilizacija. Nadalje se govori o važnosti suradnje roditelja i odgajatelja kao partnera u obavljanju zajedničke djelatnosti, svakog u svojoj ulozi. U petom poglavlju pod naslovom “ Poremećaji u ponašanju predškolske djece” navodi se više definicija poremećaja u ponašanju uvažavajući suvremenu stručnu i znanstvenu literaturu. Također se navode rizični čimbenici koji mogu pridonijeti pojavi i razvoju poremećaja u ponašanju djece. U posebnom poglavlju daje se klasifikacija poremećaja u socioemocionalnom razvoju, te detaljno objašnjavaju eksternalizirani i internalizirani poremećaji. Važan dio ovog poglavlja odnosi se na načine sprječavanja poremećaja u ponašanju predškolskog djeteta, pri čemu se detaljno opisuju vrste preventivnih intervencija i smjernice djelovanja u prevenciji na razini vrtića. Šesto poglavlje pod naslovom “ Razlike u socioemocionalnom razvoju djece polaznika primarnog programa i programa predškole – rezultati istraživanja” donosi prikaz istraživanja razlika u socioemocionalnom razvoju djece polaznika primarnog programa i programa predškole. Ovo poglavlje posebno je važno u knjizi, jer se u njemu znanstveno potkrjepljuju smjernice navedene u prethodnim poglavljima, kao i mogućnosti prevencije poremećaja u ponašanju djece predškolske dobi. Donosi se detaljan prikaz ciljeva, metoda rada, dobivenih rezultata kao i njihovu interpretaciju. Rezultati istraživanja jasno pokazuju važnost polaženja dječjeg vrtića za zdrav rast i razvoj djeteta. U sedmom poglavlju “ Zaključna razmatranja” kratko je sumiran sadržaj prethodnih poglavlja, te je posebice naglašena važnost rezultata istraživanja koji potvrđuju ulogu dječjeg vrtića u prevenciji poremećaja u ponašanju. Temeljem svega navedenog u knjizi okružje kvalitetnog dječjeg vrtića moguće je smatrati važnim čimbenikom primarne prevencije poremećaja u ponašanju. Stoga je jedna od važnih namjera, a ujedno i velika vrijednost ove knjige, isticanje i približavanje prednosti uključivanja djeteta u program dječjeg vrtića.

predškolsko dijete; obitelj; vrtić; poremećaji u ponašanju; primarna prevencija

nije evidentirano

engleski

Challenges of growing up – A pre-schooler within the family and kindergarten surroundings

nije evidentirano

pre-schooler; family; kindergarten; behavior disorders; primary prevention

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Petrinja:

2005.

953-99121-6-4

104

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija