Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Šibenska katedrala (CROSBI ID 409)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Ivančević, Radovan Šibenik Cathedral / Šibenska katedrala. Šibenik: Gradska knjižnica Juraj Šižgorić Šibenik, 1998

Podaci o odgovornosti

Ivančević, Radovan

njemački

Šibenska katedrala

Cjeloviti sintezni prikaz rasta i razvoja gradnje šibenske stolnice u tri faze: I. (1431-41) gotička lombardsko venetska, II.(1441-73) Juraj Dalmatinac dodaje renesansni apsidalni dio s upisanim transeptom i kupolom ; uvodi originalnu metodu montaĺne gradnje prethpdno klesanim kamenim dijelovima (preuzimanjem nekih rješenja iz gradnje dretom, utor-pero) ; provodi načelo jedinstva kamene građe i identiteta unutrašnjosti i vanjštine ; povezanosti arhitekutre i ikongrafskog programa izvedenog u reljefu ; originalno ikonografsko rješenj krstionice ; jedinstvena "apsidalna skulptura" 70 portretnih glava na vijencu apside ; prva primjena geometrijske perspektive u arhitekturi u Europi (iluzionističke niše na apsidama) i dr. ; III. faza (1475-1505) Nikola Firentinac dovršava kupolu i kamene svodove brodova, kraj gradnje je tek 1535. g. Autor situira i vradnuje šibensku katedralu o kontekstu razvoja europske rane renesanse i zaključuje da predstavlja međaš u razvoju kupolne gradnje između Brunellechija i Albertija, a prije Bramantea.

gotičko renesansni stil; montažna metoda gradnje; jedinstvo kamene građe; geometrijska perspektiva u arhitekturi; identitet unutrašnjosti i vanjštine; funkcionalna trolisna fasada

nije evidentirano

hrvatski

Šibenska katedrala

Cjeloviti sintezni prikaz rasta i razvoja gradnje šibenske stolnice u tri faze: I. (1431-41) gotička lombardsko venetska, II.(1441-73) Juraj Dalmatinac dodaje renesansni apsidalni dio s upisanim transeptom i kupolom ; uvodi originalnu metodu montaĺne gradnje prethpdno klesanim kamenim dijelovima (preuzimanjem nekih rješenja iz gradnje dretom, utor-pero) ; provodi načelo jedinstva kamene građe i identiteta unutrašnjosti i vanjštine ; povezanosti arhitekutre i ikongrafskog programa izvedenog u reljefu ; originalno ikonografsko rješenj krstionice ; jedinstvena "apsidalna skulptura" 70 portretnih glava na vijencu apside ; prva primjena geometrijske perspektive u arhitekturi u Europi (iluzionističke niše na apsidama) i dr. ; III. faza (1475-1505) Nikola Firentinac dovršava kupolu i kamene svodove brodova, kraj gradnje je tek 1535. g. Autor situira i vradnuje šibensku katedralu o kontekstu razvoja europske rane renesanse i zaključuje da predstavlja međaš u razvoju kupolne gradnje između Brunellechija i Albertija, a prije Bramantea.

gotičko renesansni stil; montažna metoda gradnje; jedinstvo kamene građe; geometrijska perspektiva u arhitekturi; identitet unutrašnjosti i vanjštine; funkcionalna trolisna fasada

nije evidentirano

engleski

Šibenik Cathedral

Cjeloviti sintezni prikaz rasta i razvoja gradnje šibenske stolnice u tri faze: I. (1431-41) gotička lombardsko venetska, II.(1441-73) Juraj Dalmatinac dodaje renesansni apsidalni dio s upisanim transeptom i kupolom ; uvodi originalnu metodu montaĺne gradnje prethpdno klesanim kamenim dijelovima (preuzimanjem nekih rješenja iz gradnje dretom, utor-pero) ; provodi načelo jedinstva kamene građe i identiteta unutrašnjosti i vanjštine ; povezanosti arhitekutre i ikongrafskog programa izvedenog u reljefu ; originalno ikonografsko rješenj krstionice ; jedinstvena "apsidalna skulptura" 70 portretnih glava na vijencu apside ; prva primjena geometrijske perspektive u arhitekturi u Europi (iluzionističke niše na apsidama) i dr. ; III. faza (1475-1505) Nikola Firentinac dovršava kupolu i kamene svodove brodova, kraj gradnje je tek 1535. g. Autor situira i vradnuje šibensku katedralu o kontekstu razvoja europske rane renesanse i zaključuje da predstavlja međaš u razvoju kupolne gradnje između Brunellechija i Albertija, a prije Bramantea.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Šibenik: Gradska knjižnica Juraj Šižgorić Šibenik

1998.

953-6163-44-6

124

objavljeno

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti