Šibenska katedrala (CROSBI ID 409)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena)
Podaci o odgovornosti
Ivančević, Radovan
njemački
Šibenska katedrala
Cjeloviti sintezni prikaz rasta i razvoja gradnje šibenske stolnice u tri faze: I. (1431-41) gotička lombardsko venetska, II.(1441-73) Juraj Dalmatinac dodaje renesansni apsidalni dio s upisanim transeptom i kupolom ; uvodi originalnu metodu montaĺne gradnje prethpdno klesanim kamenim dijelovima (preuzimanjem nekih rješenja iz gradnje dretom, utor-pero) ; provodi načelo jedinstva kamene građe i identiteta unutrašnjosti i vanjštine ; povezanosti arhitekutre i ikongrafskog programa izvedenog u reljefu ; originalno ikonografsko rješenj krstionice ; jedinstvena "apsidalna skulptura" 70 portretnih glava na vijencu apside ; prva primjena geometrijske perspektive u arhitekturi u Europi (iluzionističke niše na apsidama) i dr. ; III. faza (1475-1505) Nikola Firentinac dovršava kupolu i kamene svodove brodova, kraj gradnje je tek 1535. g. Autor situira i vradnuje šibensku katedralu o kontekstu razvoja europske rane renesanse i zaključuje da predstavlja međaš u razvoju kupolne gradnje između Brunellechija i Albertija, a prije Bramantea.
gotičko renesansni stil; montažna metoda gradnje; jedinstvo kamene građe; geometrijska perspektiva u arhitekturi; identitet unutrašnjosti i vanjštine; funkcionalna trolisna fasada
nije evidentirano
hrvatski
Šibenska katedrala
Cjeloviti sintezni prikaz rasta i razvoja gradnje šibenske stolnice u tri faze: I. (1431-41) gotička lombardsko venetska, II.(1441-73) Juraj Dalmatinac dodaje renesansni apsidalni dio s upisanim transeptom i kupolom ; uvodi originalnu metodu montaĺne gradnje prethpdno klesanim kamenim dijelovima (preuzimanjem nekih rješenja iz gradnje dretom, utor-pero) ; provodi načelo jedinstva kamene građe i identiteta unutrašnjosti i vanjštine ; povezanosti arhitekutre i ikongrafskog programa izvedenog u reljefu ; originalno ikonografsko rješenj krstionice ; jedinstvena "apsidalna skulptura" 70 portretnih glava na vijencu apside ; prva primjena geometrijske perspektive u arhitekturi u Europi (iluzionističke niše na apsidama) i dr. ; III. faza (1475-1505) Nikola Firentinac dovršava kupolu i kamene svodove brodova, kraj gradnje je tek 1535. g. Autor situira i vradnuje šibensku katedralu o kontekstu razvoja europske rane renesanse i zaključuje da predstavlja međaš u razvoju kupolne gradnje između Brunellechija i Albertija, a prije Bramantea.
gotičko renesansni stil; montažna metoda gradnje; jedinstvo kamene građe; geometrijska perspektiva u arhitekturi; identitet unutrašnjosti i vanjštine; funkcionalna trolisna fasada
nije evidentirano
engleski
Šibenik Cathedral
Cjeloviti sintezni prikaz rasta i razvoja gradnje šibenske stolnice u tri faze: I. (1431-41) gotička lombardsko venetska, II.(1441-73) Juraj Dalmatinac dodaje renesansni apsidalni dio s upisanim transeptom i kupolom ; uvodi originalnu metodu montaĺne gradnje prethpdno klesanim kamenim dijelovima (preuzimanjem nekih rješenja iz gradnje dretom, utor-pero) ; provodi načelo jedinstva kamene građe i identiteta unutrašnjosti i vanjštine ; povezanosti arhitekutre i ikongrafskog programa izvedenog u reljefu ; originalno ikonografsko rješenj krstionice ; jedinstvena "apsidalna skulptura" 70 portretnih glava na vijencu apside ; prva primjena geometrijske perspektive u arhitekturi u Europi (iluzionističke niše na apsidama) i dr. ; III. faza (1475-1505) Nikola Firentinac dovršava kupolu i kamene svodove brodova, kraj gradnje je tek 1535. g. Autor situira i vradnuje šibensku katedralu o kontekstu razvoja europske rane renesanse i zaključuje da predstavlja međaš u razvoju kupolne gradnje između Brunellechija i Albertija, a prije Bramantea.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Šibenik: Gradska knjižnica Juraj Šižgorić Šibenik
1998.
953-6163-44-6
124
objavljeno