Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (CROSBI ID 5694)
Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko ; Karić Marijan
hrvatski
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
U prvome tematskom bloku autori se bave koncepcijskim i teorijskim promišljanjem upravljanja opskrbnim lancem (supply chain management). To je dobra osnova da se spoznaju suvremena kretanja u poslovnoj logistici i u vrijednosnim lancima uopće. Prvih pet radova odnose se na upravljanje opskrbnim lancem i virtualnu organizaciju, na problem povjerenja u upravljanju opskrbnim lancem, na mjerenje učinkovitosti upravljanja opskrbnim lancem, na problem tzv. dvostruke marginalizacije unutar opskrbnoga lanca, te na integriranje načela zelenoga marketinga u upravljanje opskrbnim lancem. Ocjena primjenjivosti simulacijskih igara u nastavi, za bolje razumijevanje zakonitosti opskrbnoga lanca, dana je u šestom radu. Posljednji rad iz ove skupine bavi se sistematizacijom logistika prema djelatnostima i, posebno, promišljanjima o ulozi tercijarne logistike u gospodarskome sustavu, kao logistike svih logistika. Radovi iz ovoga prvog tematskog bloka pružaju teorijsku osnovicu za razumijevanje funkcioniranja opskrbnoga, odnosno vrijednosnog lanca kao fenomena kojim se bavimo u sklopu navedenog projekta Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane. Drugi se blok tema odnosi na ulogu informacijskoga sustava i procesni pristup u poslovnoj logistici. Posebno su obrađeni: elektronička razmjena podataka, business intelligence u funkciji upravljanja opskrbnim lancem, probabilistički pristup sustavu masovnog opsluživanja, te logistička rješenja procesa nabave Sveučilišta temeljem uporabe SAP sustava. U ovome se tematskom bloku, dakle, radi najviše o logističkom informacijskom sustavu. Uloga logistike, međutim, može se shvaćati i šire, u smislu optimiranja informacijskih tokova i, vezano uz to, uporabu suvremenih informacijskih tehnologija, odnosno IT – menadžment. Sljedeći se blok odnosi na poslovnu logistiku u proizvodnji i na donošenje odluka u organizaciji izvoza metalnih proizvoda u uvjetima povišenoga rizika. U posljednjem tematskom bloku bavimo se ulogom trgovine u vrijednosnome lancu. Ovaj je tematski blok najuže povezan s programom spomenutoga projekta Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane. Obrađene se teme odnose na ulogu trgovine u vrijednosnom lancu prehrambenih proizvoda, na logistiku kao instrument marketinga u trgovini, na mjerenje potrošačkog zadovoljstva u funkciji upravljanja maloprodajom i na istraživanje mogućnosti distribucije ekološki proizvedenih poljoprivrednih proizvoda na turističko tržište Istre.
virtualna organizacija; upravljanje opskrbnim lancem; mjerenje performanci; vertikalna integracija; ekološka odgovornost; tercijarni logistički sustavi; informacijska tehnologija; electronic date interchange; business intelligence; trgovina na malo; vrijednosni lanac
nije evidentirano
engleski
Buasiness Logistics in Modern Management
U prvome tematskom bloku autori se bave koncepcijskim i teorijskim promišljanjem upravljanja opskrbnim lancem (supply chain management). To je dobra osnova da se spoznaju suvremena kretanja u poslovnoj logistici i u vrijednosnim lancima uopće. Prvih pet radova odnose se na upravljanje opskrbnim lancem i virtualnu organizaciju, na problem povjerenja u upravljanju opskrbnim lancem, na mjerenje učinkovitosti upravljanja opskrbnim lancem, na problem tzv. dvostruke marginalizacije unutar opskrbnoga lanca, te na integriranje načela zelenoga marketinga u upravljanje opskrbnim lancem. Ocjena primjenjivosti simulacijskih igara u nastavi, za bolje razumijevanje zakonitosti opskrbnoga lanca, dana je u šestom radu. Posljednji rad iz ove skupine bavi se sistematizacijom logistika prema djelatnostima i, posebno, promišljanjima o ulozi tercijarne logistike u gospodarskome sustavu, kao logistike svih logistika. Radovi iz ovoga prvog tematskog bloka pružaju teorijsku osnovicu za razumijevanje funkcioniranja opskrbnoga, odnosno vrijednosnog lanca kao fenomena kojim se bavimo u sklopu navedenog projekta Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane. Drugi se blok tema odnosi na ulogu informacijskoga sustava i procesni pristup u poslovnoj logistici. Posebno su obrađeni: elektronička razmjena podataka, business intelligence u funkciji upravljanja opskrbnim lancem, probabilistički pristup sustavu masovnog opsluživanja, te logistička rješenja procesa nabave Sveučilišta temeljem uporabe SAP sustava. U ovome se tematskom bloku, dakle, radi najviše o logističkom informacijskom sustavu. Uloga logistike, međutim, može se shvaćati i šire, u smislu optimiranja informacijskih tokova i, vezano uz to, uporabu suvremenih informacijskih tehnologija, odnosno IT – menadžment. Sljedeći se blok odnosi na poslovnu logistiku u proizvodnji i na donošenje odluka u organizaciji izvoza metalnih proizvoda u uvjetima povišenoga rizika. U posljednjem tematskom bloku bavimo se ulogom trgovine u vrijednosnome lancu. Ovaj je tematski blok najuže povezan s programom spomenutoga projekta Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane. Obrađene se teme odnose na ulogu trgovine u vrijednosnom lancu prehrambenih proizvoda, na logistiku kao instrument marketinga u trgovini, na mjerenje potrošačkog zadovoljstva u funkciji upravljanja maloprodajom i na istraživanje mogućnosti distribucije ekološki proizvedenih poljoprivrednih proizvoda na turističko tržište Istre.
virtual organization; supply chain management; measurement of performances; vertical integration; envinronmental responsibility; tertiarylogistic systems; information technology; electronic data interchange; business intelligence; retail trade; value chain
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2008.
978-953-253-052-0
312
objavljeno