Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pisati povijest iznova : hrvatski udžbenici povijesti 1918.-2004. godine (CROSBI ID 7243)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Petrungaro, Stefano Pisati povijest iznova : hrvatski udžbenici povijesti 1918.-2004. godine. Zagreb: Srednja Europa, 2009

Podaci o odgovornosti

Petrungaro, Stefano

Agičić, Damir ; Najbar-Agičić, Magdalena

Dota, Franko

talijanski

Pisati povijest iznova : hrvatski udžbenici povijesti 1918.-2004. godine

Autor je analizirao događaje i povijesne likove kroz njihove historiografske re-interpretacije, pružajući na taj način duboku i pažljivu analizu. U prvom dijelu rekonstruira se razvoj hrvatskoga školskog sustava – s posebnom pozornošću na obaveznu školu – i različitih kulturno-prosvjetnih i školskih politika ; suočava se s nekim uvodnim pitanjima i predstavljaju povijesne sinteze analiziranog razdoblja. Preko prvog dijela knjige mogu se lako promatrati različiti nacionalno-integracijski projekti koji su provedeni na hrvatskom prostoru u 20. stoljeću i koji su bili promicani, kao svugdje u tadašnjoj Europi, i preko školskih udžbenika. U drugom dijelu knjige čitatelj može pratiti rekonstrukciju historiografskih iskustava pojedinih i najvažnjih “mjesta sjećanja (lieux de la mémoire)” Hrvatske. Od predstavljanja Hrvatskoga narodnog preporoda i bana Josipa Jelačića, preko Ante Starčevića i dalje do Prvoga svjetskog rata, NDH, SFRJ i Domovinskog rata, knjiga analizira glavne političke pokrete i ideje, razvoj društva i države, koji su okaraktzerizirali povijest Hrvatske 19. i 20. stoljeća. U posljednjem poglavlju autor traga za nekim općim mjestima koji karakteriziraju takvo historiografsko pisanje i stavljalja ga u vezu s nekim drugim područjima suvremene kulture sjećanja u Hrvatskoj. Radi se, dakle, o knjizi koja učinkovito istražuje jedan segment hrvatskoga kolektivnog sjećanja. Škola, politika i kultura su nosivi čimbenici jednog promišljanja koje stavlja pozornost na složene i često osporavane veze između povijesnih događaja, prosvjete i javne upotrebe povijesti.

udžbenici povijesti; autori; historiografija;

Radi se o prijevodu knjige talijanskog povjesničara Stefana Petrungara "Riscrivere la storia. Il caso della manualistica croata (1918-2004)", Stylos, Aosta 2006.

engleski

To Write a History Again : Croatian History Textbooks 1918-2004

nije evidentirano

history textbooks; authors; historiography;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Srednja Europa

2009.

978-953-6979-60-8

221

Biblioteka Pitanja i kontroverze;

objavljeno

Povezanost rada

Povijest