Pedagoške kompetencije suvremenog učitelja (CROSBI ID 10928)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena)
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Marko
hrvatski
Pedagoške kompetencije suvremenog učitelja
Knjiga je podijeljena u pet dijelova koji tretiraju pojedine aspekte učiteljevih kompetencija u procesu odgoja i obrazovanja. U prvome dijelu knjige se raspravlja o kompetencijama učitelja u području metodologije izgradnje kurikuluma nastave. To je danas moderna tema školske pedagogije i odgojne prakse, ali i prilika za bogaćenje kreativnog položaja učenika i učitelja u nastavnom procesu. Koja je uloga učitelja u tome mogu se naći upravo u ovome dijelu knjige. Drugi dio prikazuje pedagoške kompetencije učitelja u području organizacije i vođenja odgojno-obrazovnoga procesa. Govori se o didaktičkim aspektima učiteljske kompetencije budući je to središnja zadaća svakog procesa obrazovanja u školi. Na polazištima dobre didaktičke tradicije nudi se nova nastavna tehnologija učenja i poučavanja koja učitelja i učenika stavljaju u partnerski odnos organiziranog i aktivnog stjecanja znanja, a ne pasivnog usvajanja sadržaja (gradiva) u hijerarhijskom odnosu nadređenog i podređenog – subjekta i objekta poučavanja. Treći dio knjige je usmjeren na kompetencije učitelja u području utvrđivanja učenikova postignuća u školi. Kompetentan je učitelj onaj koji na teorijskoj razini razumije i u svojoj praksi primjenjuje najznačajnije determinante vrednovanja i ocjenjivanja učenika, kao što su školska ocjena (numerička i opisna), stupanj učenikova znanja, kriteriji ocjenjivanja, kontinuitet i javnost, interpretacija rezultata učenikova postignuća i uklanjanje mogućeg učenikova straha od školskoga neuspjeha. U četvrtome dijelu se raspravlja o kompetencijama učitelja u području oblikovanja razrednoga ozračja, kao uopće jednog stvaralačkog ambijenta u našoj školi. U petome dijelu knjige se analiziraju kompetencije učitelja u području odgojnoga partnerstva s roditeljima. Razrađuju se neke nove komunikacije i kompetencije učitelja u društvu demokratskih promjena ; otvorenih građanskih prava, sloboda i odgovornosti. Monografija se temelji na suvremenim didaktičkim spoznajama i kurikulumskim teorijama izgradnje moderne škole. Cjelovito se problematizira školski profesionalni lik suvremenog učitelja, naglaskom na njegovu pedagošku, didaktičku i metodičku kompetenciju.
Učitelj; kompetencija; nastava; učenik
nije evidentirano
engleski
Pedagogical competencies of modern teacher
nije evidentirano
teacher; competence; teaching process; student
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Recedo
2012.
9789535707318
268
objavljeno