Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Marketinške mogućnosti Interneta (CROSBI ID 917)

Autorska knjiga | ostalo

Ružić, Drago Marketinške mogućnosti Interneta. Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2000

Podaci o odgovornosti

Ružić, Drago

hrvatski

Marketinške mogućnosti Interneta

Druga polovica dvadesetog stoljeća nedvojbeno je obilježena informatičkom revolucijom. Povećanje procesorske snage uz istodobno smanjenje cijena dovelo je zadnjih nekoliko godina računala u domove i poduzeća širom svijeta. No, situacija u Hrvatskoj u tom pogledu nije zadovoljavajuća. Naime, iako je Hrvatska u informatičkom smislu bila jedan od prethodnika u regiji, posljednjeg desetljeća u nas se produbljivao jaz zaostajanja za svijetom. Dok razvijeni svijet uz pomoć informacijske tehnologije napreduje golemim kora- cima, mi stojimo na mjestu. Osobit poticaj razvoju informatičke tehnologije dogodio se 90-ih godina kada je fenomen zvan Internet poprimio oblik masovnog medija. Ta najveća svjetska računalna mreža proširila se eksponencijalnom brzinom i doprinijela stvaranju globalnog “sela”. Internet je ušao u gotovo sve pore života i promi-jenio način na koji ljudi komuniciraju, traže informacije, trguju i zabavljaju se. Ono što je osobito važno Internet je promijenio način na koji gospodarski subjekti posluju. Suvremena informatička sredstva, prvenstveno hardware, software i komunikacijske mreže daju potpuno nove mogućnosti i dimenziju marketing – informacijskom sustavu gospodarskog subjekta. Logistička potpora potonjih sredstava daju osnovicu za razvoj elektroničkog poslovanja (elektronic commerce) i imaju poseban utjecaj na razvoj elektroničke trgovine. U prvom dijelu ovog rada pojašnjen je pojam Interneta i prikazana kratka povijest tog suvremenog fenomena. U nastavku su u najkraćim crtama objašnjene najvažnije usluge koje Internet omogućuje. Potom slijedi poglavlje o elektroničkoj trgovini gdje su prvo pojašnjeni pojmovi elektroničke trgovine na veliko i na malo, kao i tehnološka infrastruktura elektroničke trgovine. Slijedi pojašnjenje pojedinih vrsta elektroničke trgovine na malo. Naredna poglavlja pojašnjavaju obavljanje kupoprodajnog posla i online aukcije. Koristeći elek-troničku trgovinu nedvojbeno prosperiraju i potrošači i prodavači. Koje su prednosti za jedne i za druge pojašnjeno je u posebnom poglavlju, kao i poteškoće koje se pojavljuju u elektroničkoj trgovini. Sigurnost i privatnost predstavljaju najveći problem elektroničke trgovine koji su zbog svoje važnosti obrađeni u posebnom poglavlju. Specifičnu situaciju kod elektroničke trgovine predstavlja plaćanje u kojem je potrebno osigurati sigurno i brzo prenošenje sredstava od potrošača do prodavača. Koje se metode plaćanja koriste za rješenje tog problema pojašnjeno je pri kraju tog poglavlja. Na kraju je prikazano stanje elektroničke trgovine u Republici Hrvatskoj, te trend razvoja elektroničke trgovine u svijetu. Četvrto poglavlje obrađuje rezervacijske sustave na Internetu. Naime, Internet nalazi svoju veliku primjenu upravo u turizmu, a osobito kroz sustave rezervacija. U sadašnjim uvjetima moguće je govoriti o tri vrste takvih sustava: transformiranim rezervacijskim sustavima, rezervacijskim sustavima hotelskih lanaca i rezervacijskim servisima, što je pojedinačno objašnjeno. Osim iznimne važnosti koju Internet ima u razvoju različitih oblika trgovanja i elektroničkog poslovanja, ništa manje važna nije niti uloga Interneta kao sve efikasnijeg promocijskog sredstva. Većina komercijalnih Web stranica u osnovi predstavljaju novi marketinški medij tvrtke, jer se na tim stranicama najčešće nalaze informacije o tvrtki i njezinim proizvodima. U petom poglavlju su zato pojašnjene tehnologije i sredstva oglašavanja na Internetu, te nositelji oglašavanja na Webu. Oglašavanje ima smisla samo ako je učinkovito, pa su zbog toga pojašnjene specifičnosti mjerenja učinkovitosti Web oglašavanja. Na kraju je kratki prikaz mogućnosti oglašavanja na Webu u Hrvatskoj.

internet; marketing; mogućnosti

nije evidentirano

engleski

Marketing capabilities of the Internet

nije evidentirano

internet; marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2000.

953-6075-48-X

153

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija