Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Strategija maloprodaje (CROSBI ID 1017)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja Strategija maloprodaje. Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1999

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja

Turkalj, Željko

Živić, Tihomir

hrvatski

Strategija maloprodaje

Knjiga "Strategija maloprodaje" bavi se razvojem maloprodaje i njezinih poslovnih jedinica. Nakon uvodnih razmatranja obrađuje se maloprodaja unutar gospodarskoga sustava, unutar sustava distribucije, te unutar sustava marketinga. Obrađujući maloprodaju unutar gospodarskoga sustava autori posebnu pozornost poklanjaju marketingu maloprodaje i vertikalnom marketingu maloprodavača i proizvođača. U ovome se dijelu knjige, osim toga, daju i pojmovna razgraničenja maloprodajnih oblika: maloprodajnoga poduzeća, maloprodajnog "pogona", maloprodajne poslovne jedinice, maloprodajne usluge, grupe proizvoda te pojedinih artikala. Također se definira prodavaonica i razvrstavaju oblici prodavaonica. Posebno se analizira oblikovanje prodavaonica s funkcijskoga, s instrumentalnog i s orgnizacijskog motrišta. U trećem dijelu knjige analiziraju se teorijska polazišta razvoja maloprodajnih oblika i pokušavaju identificirati nova razvojna kretanja. Nakon analize pojmova rasta i razvoja autori se usredotočuju na dvanaest koncepcija za objašnjenje zakonitosti razvoja maloprodajnih oblika. Najveću pažnju autora između svih analiziranih koncepcija zaokuplja koncepcija životnoga ciklusa maloprodajnih oblika, osobito maloprodajnih "pogona" i prodavaonica. Posebnu pozornost autori ovdje poklanjaju ocjenama o mogućnostima uporabe koncepcije životnoga ciklusa maloprodajnih oblika za stvaranje strategije maloprodajnoga poduzeća. U četvrtom dijelu knjige obrađuje se strategija maloprodajnoga poduzeća i razvoj maloprodajnih poslovnih jedinica. Važnost strategijskih postavki u razvoju maloprodaje uvjetovana je osobito razvojem teorije i prakse marketinga maloprodaje. Kao obilježja strategijskoga planiranja maloprodajnog poduzeća osobito se ističu: (a) iznalaženje potreba i mogućnosti razvijanja različitih oblika maloprodajnih poslovnih jedinica, (b) određivanje ciljeva poslovanja na temelju diferencijacije ponude u odnosu na konkurente, a za određene tržišne segmente, (c) prilagođavanje pravnoj, gospodarskoj i tržišnoj okolini, (d) usklađivanje ukupnih poslovnih aktivnosti trgovinskoga poduzeća, osobito marketinških. Posebna pozornost u ovome dijelu knjige poklanja se procesu stvaranja strategije maloprodajnoga poduzeća, kao i analitičkim i planskim instrumentima za odlučivanje o izboru oblika maloprodajnih poslovnih jedinica (postupci s listama za provjeru, sustavi pokazatelja, analiza životnoga ciklusa, portfolio analiza, proračun, tehnike mrežnoga planiranja, različiti modeli odlučivanja i modeli simulacije). Autori su obradili različite pristupe maloprodajnim strategijama, odnosno njihov logičan slijed. Nakon napomena o strategijama razvoja navode se i analiziraju tržišne strategije: strategije rasta i razvoja, strategije strukture tržišnih učinaka, strategije tržišnoga stimuliranja, strategije podjele (usitnjavanja)tržišta te strategije tržišnoga područja. Posebnu važnost ovdje valja pridati povezivanju tržišnih strategija te međuovisnostima tržišnih i drugih (financijskih, kadrovskih i dr.) strategija. Kod strategije maloprodaje posebno treba analizirati internacionalizaciju maloprodaje, kojom se služe krupni maloprodavači da bi osigurali svoju daljnju ekspanziju. U uvjetima internacionalizacije oblikovanje prodavaonica izloženo je različitim ograničenjima. Ipak, internacionalizacija je potrebna i zemljama u koje se šire krupni maloprodavači, jer omogućuje brže prenošenje know - howa i uspješnih poslovnih koncepcija, a nije isključen ni razvoj same proizvodnje. Strategija maloprodajnoga poduzeća sagledava se i u svjetlu poslovne koncepcije cjelovitoga upravljanja kvalitetom, odnosno upravljanja procesima. Upravljanje procesima u obzir uzima ne samo odnos između poduzeća i tržišta, već i odnos između sadašnjosti i budućnosti i mogućnosti revitalizacije poduzeća na temelju novih projekata. U tome smislu valja naglasiti da se kao procesi ne uzimaju više samo sadašnji procesi vođenja nabave, uskladištenja i rukovanja, te prodaje, nego se u obzir uzimaju i procesi koji im prethode, vezano uz razvoj i oblikovanje maloprodajnih poslovnih jedinica.

maloprodaja; sustav marketinga; marketing trgovine; razvoj maloprodajnih oblika; trgovinske funkcije; koncepcije za objašnjenje promjena maloprodajnih oblika; strategija razvoja malpprodajnih poslovnih jedinica

nije evidentirano

engleski

Retail Strategy

nije evidentirano

Retailing; Marketing System; Trade Marketing; Development of Retail Types; Trade Functions; Concepts for the Explication of Retail Type Changes; Strategy of Development of Retail - trade Business Units

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

1999.

953-6073-39-0

280

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija