Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Europska dimenzija u obrazovanju: pristupi i izazovi (CROSBI ID 14476)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Ledić, Jasminka ; Miočić, Ivana ; Turk, Marko Europska dimenzija u obrazovanju: pristupi i izazovi / The European Dimension in Education: Approaches and Challenges. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016

Podaci o odgovornosti

Ledić, Jasminka ; Miočić, Ivana ; Turk, Marko

Baretić, Vedrana

hrvatski

Europska dimenzija u obrazovanju: pristupi i izazovi

Europska dimenzija u obrazovanju tema je kojom su se tvorci europskih obrazovnih politika intenzivnije počeli baviti 70-ih godina prošlog stoljeća. Interes za europsku dimenziju u obrazovanju u hrvatskim znanstveno-istraživačkim krugovima zamjećuje se u posljednja dva desetljeća, a posebice nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju. U ovoj se monogra ji istraživanju europske dimenzije u obrazovanju pristupa se iz dviju perspektiva – teorijske i empirijske. Teorijski dio monogra je donosi prikaz tijeka razvoja Europske unije i njezinih institucija te razvoja koncepta europske dimenzije u obrazovanju kroz inicijative Europske unije. Iako iz teorijske perspektive pojmovno određenje europske dimenzije predstavlja svojevrstan izazov, može se reći da europsku dimenziju u obrazovanju određuju speci čna znanja i vještine koje obrazovanje treba pružiti učenicima kao i svim obrazovno- odgojnim djelatnicima kako bi osvijestili i prihvatili prednosti i izazove života u Europskoj uniji. Empirijskim istraživanjem koje se u ovoj monogra ji prikazuje ispituju se stavovi i percepcija Europske unije i europske dimenzije u obrazovanju među populacijom školskih pedagoga u Hrvatskoj. Školski pedagog smatra se najšire pro liranim stručnim suradnikom u interdisciplinarnom timu koji u školi ostvaruje razvojnu pedagošku djelatnost. U tom kontekstu smatra se da su upravo školski pedagozi najodgovorniji za implementaciju ovoga koncepta u neposrednu obrazovno-odgojno i pedagošku djelatnost škola. Rezultati istraživanja pokazali su da se pedagozi smatraju djelomično informiranima te jednako tako dijelom kompetentnima za raspravu i uključivanje sadržaja europske dimenzije obrazovanja u svoj rad. Rezultati upućuju na razmjerno slab doprinos studijâ pedagogije u informiranju o europskoj dimenziji u obrazovanju. Međutim, pedagozi školu prepoznaju kao značajno mjesto za postizanje zadanih ciljeva europske dimenzije u obrazovanju. Rezultati ovoga istraživanja upućuju na to da će proces uključivanja europske dimenzije u obrazovno-odgojni sustav Republike Hrvatske biti dugotrajan, međutim, ohrabruju a rmativni stavovi i spremnost školskih pedagoga na uključivanje ovoga koncepta u svoje svakodnevne profesionalne aktivnosti.

europska dimenzija u obrazovanju ; školski pedagozi

nije evidentirano

engleski

The European Dimension in Education: Approaches and Challenges

Europska dimenzija u obrazovanju tema je kojom su se tvorci europskih obrazovnih politika intenzivnije počeli baviti 70-ih godina prošlog stoljeća. Interes za europsku dimenziju u obrazovanju u hrvatskim znanstveno-istraživačkim krugovima zamjećuje se u posljednja dva desetljeća, a posebice nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju. U ovoj se monogra ji istraživanju europske dimenzije u obrazovanju pristupa se iz dviju perspektiva – teorijske i empirijske. Teorijski dio monogra je donosi prikaz tijeka razvoja Europske unije i njezinih institucija te razvoja koncepta europske dimenzije u obrazovanju kroz inicijative Europske unije. Iako iz teorijske perspektive pojmovno određenje europske dimenzije predstavlja svojevrstan izazov, može se reći da europsku dimenziju u obrazovanju određuju speci čna znanja i vještine koje obrazovanje treba pružiti učenicima kao i svim obrazovno- odgojnim djelatnicima kako bi osvijestili i prihvatili prednosti i izazove života u Europskoj uniji. Empirijskim istraživanjem koje se u ovoj monogra ji prikazuje ispituju se stavovi i percepcija Europske unije i europske dimenzije u obrazovanju među populacijom školskih pedagoga u Hrvatskoj. Školski pedagog smatra se najšire pro liranim stručnim suradnikom u interdisciplinarnom timu koji u školi ostvaruje razvojnu pedagošku djelatnost. U tom kontekstu smatra se da su upravo školski pedagozi najodgovorniji za implementaciju ovoga koncepta u neposrednu obrazovno-odgojno i pedagošku djelatnost škola. Rezultati istraživanja pokazali su da se pedagozi smatraju djelomično informiranima te jednako tako dijelom kompetentnima za raspravu i uključivanje sadržaja europske dimenzije obrazovanja u svoj rad. Rezultati upućuju na razmjerno slab doprinos studijâ pedagogije u informiranju o europskoj dimenziji u obrazovanju. Međutim, pedagozi školu prepoznaju kao značajno mjesto za postizanje zadanih ciljeva europske dimenzije u obrazovanju. Rezultati ovoga istraživanja upućuju na to da će proces uključivanja europske dimenzije u obrazovno-odgojni sustav Republike Hrvatske biti dugotrajan, međutim, ohrabruju a rmativni stavovi i spremnost školskih pedagoga na uključivanje ovoga koncepta u svoje svakodnevne profesionalne aktivnosti.

The European Dimension in Education ; educational specialists

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2016.

978-953-7975-39-5

248

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija