Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osobine ličnosti i profesionalne kompetencije hrvatskih i slovenskih učitelja (CROSBI ID 58873)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja Osobine ličnosti i profesionalne kompetencije hrvatskih i slovenskih učitelja // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.). Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 67-86

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja

hrvatski

Osobine ličnosti i profesionalne kompetencije hrvatskih i slovenskih učitelja

S obzirom na važnost analize osobina ličnosti učitelja u odnosu na njihove profesionalne komepetencije, osnovni cilj ovog istraživanja bio je proučiti osobine ličnosti kod učitelja iz Hrvatske i Slovenije, te analizirati njihov odnos sa samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama i nekim socio-demografskim varijablama, kao što su spol, dob, radni staž i radno mjesto. Vezano uz to, teorijski okvir za analizu ličnosti koji je primijenjen u ovom radu jest Petofaktorski model ličnosti. Na ukupnom uzorku od N=1989 učitelja (N=1195 iz Hrvatske i N=794 iz Slovenije) primijenjen je Kratki 5-faktorski upitnik od 10 čestica i Skala za samoprocjenu profesionalnih kompetencija. Kao što je bilo i pretpostavljeno, utvrđene su visoke razine svih dimenzija ličnosti i samoprocijenjenih profesionalnih kompetencija, kako na cijelom uzorku, tako i na poduzorcima, s obzirom na mogući raspon odgovora. Rezultati analize značajnosti razlika u dimenzijama ličnosti i samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama pokazali su značajno više procjene na dimenzijama savjesnosti i emocionalne stabilnosti, te profesionalnih kompetencija, te značajno manje procjene na dimenziji ekstraverzije kod učitelji iz Hrvatske. Premda su rezultati korelacijskih analiza ukazali na postojanje značajnih povezanosti između svih dimenzija ličnosti i samoprocijenjenih profesionalnih kompetencija, utvrđeno je da se pojedine korelacije značajno razlikuju. Uzimajući u obzir ovaj nalaz, kao i zanimljive nalaze vezane uz različite odnose socio- demografskih varijabli s fokusnim varijablama, proizlaze implikacije o različitim definiranjem profesije učitelj u Hrvatskoj i Sloveniji, temeljem čega bi bilo vrijedno u budućim istraživanjima proučiti njihovu ličnost i kompetencije u odnosu na postojeće kurikulume, te metode i uvjete rada u osnovnim školama.

ekstraverzija ; ugodnost ; savjesnost ; emocionalna stabilnost ; otvorenost prema iskustvu ; profesionalne kompetencije ; učitelji

nije evidentirano

engleski

Personality traits and professional competences among Croatian and Slovenian teachers

nije evidentirano

extraversion ; agreeableness ; conscientiousness ; emotional stability ; openness to experience ; professional competences ; teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

67-86.

objavljeno

Podaci o knjizi

Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije

Čepić, Renata ; Kalin, Jana

Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7917-07-4

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija