Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom (CROSBI ID 1260)

Autorska knjiga | antologija

Zalar, Diana Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom. Zagreb: Mozaik knjiga, 2002

Podaci o odgovornosti

Zalar, Diana

Grošelj, Marijan ; Uskoković, Davor

hrvatski

Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom

Knjiga s jedne strane proizlazi iz autoričinih znanstvenih pregnuća kao i iz njenoga rada sa studentima, djecom i polaznicima seminara za hrvatske učitelje u inozemstvu. To je rad okrenut mogućnostima povezivanja dvaju vrlo bliska, ali istodobno i udaljena svijeta-jezičnih normi, stihova i djeteta. U tu svrhu knjiga je podijeljena na devet poglavlja, po kriteriju bliskosti pojedinih autora, jezično i misaono, kao i književnih postupaka zanimljivih za kreativno izvođenje nastave lirike u osnovnoj školi, gdje se svaka otkrivena igra riječima u hrvatskih dječjih pjesnika (24 ih je na broju) kritički i lingvostilistički tretira, ali i povezuje s mogućim tretiranjem u nastavi. Vodeći svoju temu na osnovama studijskog istraživanja literature od početka razdoblja suvremenog dječjeg pjesništva do kraja stoljeća, autorica se odlučila za sinkronijski pristup. Tako se nalazi poticaj za analogiju između igara složenica i nadijevanju imena, igara fonema i onomatopeje, igara jednakim fonemskim skupinama, tvorbenih igara kraćenjem, i interpolacija dijalektalnog i žargonskog izraza u suvremeni standardni književni jezik.Također je jedno poglavlje posvećeno i slikovnoj (grafičkoj) poeziji. Nadalje, u omjerivanju o teze H. Bergsona otkrivaju se postupci koji u stihovima hrvatskih dječjih pjesnika dovode do humorističkog učinka, gdje se pronalaze sasvim specifični načini nastajanja humora. Uz to što predstavlja doprinos književnoj znanosti i lingvistici, knjiga je okrenuta suvremenim metodičkim dostignućima u svijetu, a može se shvatiti i kao antologijski izbor pjesama pogodnih za kreativnu igru i usvajanje jezičnih saznanja u nastavi.

jezična igra; suvremena poezija; nastava

nije evidentirano

engleski

Poetry In The Classroom

nije evidentirano

lingvistic games; modern poetry; schoolwork

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Mozaik knjiga

2002.

953-196-903-5

226

objavljeno

Povezanost rada

Filologija