Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike (CROSBI ID 62499)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Stolac, Diana
hrvatski
Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike
Reklama je medijski sadržaj čija je svrha obavještavanje potencijalnih kupaca o proizvodima ili uslugama. Ako očekujemo da je reklama u prvome redu informacija, nećemo se snaći u većini reklamnih poruka koje u prvome planu imaju "ono nešto" što privlači pozornost, a tek u drugom podatke o proizvodu ili usluzi koje se želi prodati. Rabe se razne strategije, koje su se razvijale i obogaćivale sve novijim varijantama tijekom posljednja tri stoljeća. U radu se analiziraju novinske reklame s kraja 19. i početka 20. stoljeća i jezične strategije tamo uočene postavljaju se u suodnos sa strategijama rabljenima u suvremenim reklamama, na novom prijelazu stoljeća – iz 20. u 21. Promatraju se dva odvojena i različita komunikacijska trenutka, ali ipak u mnogočemu ista. Naglasak je obrascima kojima se skreće pozornost i primatelja poruke navodi da povjeruje u vrijednosti proizvoda ili usluga, da osjeti potrebu za time te da konačno postane kupac.
reklama, strategije, novine, 19. stoljeće, 20. stoljeće, manipulacija
Rad je rezultat istraživanja na potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03 voditeljice Diane Stolac, te Vega 1/0179/15, voditelja Pavola Odaloša (Slovačka).
engleski
Linguistic Strategies in Advertising in 19th, 20th and 21st Centuries – Similarities and Differences
nije evidentirano
advertising, strategies, newspaper, 19th Century, 20th Century, 21st Century, manipulation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
54-65.
objavljeno
Podaci o knjizi
Synchrónne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie
Odaloš, Pavol
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
2018.
978-80-557-1417-2