Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Reklame i jezični krajolik (CROSBI ID 62500)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stolac, Diana Reklame i jezični krajolik // Jezik i njegovi učinci / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Srednja Europa, 2018. str. 301-316

Podaci o odgovornosti

Stolac, Diana

hrvatski

Reklame i jezični krajolik

Od uvođenja termina jezični krajolik (engl. language landscape) i njegova prvoga definiranja ("the visibility and salience of languages on public and commercial signs” Landry – Bourhis 1997: 23) pojačavaju se napori u istraživanju znakova koji nas okružuju diljem svijeta. Teorijski je okvir prema Spolski (2006) i radovima u zbornicima Linguistic landscape: A new approach to multilingualism (ur. Gorter 2006) i Linguistic landscape: Expanding the scenery (ur. Shohamy – Gorter 2009). U izlaganju se govori o različitosti jezičnih ostvaraja u reklamnome diskursu koji nas, kao izrazito invanzivna tekstna vrsta, okružuje na svakom koraku. U reklamama se zrcali sva unutrašnja raznolikost hrvatskoga jezika, što potvrđuje analiza korpusa reklama u javnome prostoru velikih hrvatskih gradova (Rijeke, Zagreba, Splita i Osijeka) prikupljenoga u posljednjem desetljeću. To podrazumijeva i međujezične i unutarjezične raznolikosti, odnosno uporabu engleskoga, talijanskoga i drugih stranih jezika, ali i dijalektalnih te razgovornih nenormativnih jezičnih likova. Građa je podijeljena na poruke iz službene domene (engl. top-down signs ; npr. administrativno nadgledani i/ili uređeni natpisi) i privatne domene (engl. bottom-up signs, npr. poslovni natpisi), s naglaskom na ovoj posljednjoj.

jezični krajolik ; reklame ; hrvatski jezik ; engleski jezik ; službena domena ; privatna domena

Rad je rezultat istraživanja na potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03 voditeljice Diane Stolac.

engleski

Advertising and linguistic landscapes

nije evidentirano

linguistic landscape ; advertising ; Croatian language ; English language ; top-down signs ; bottom-up signs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

301-316.

objavljeno

Podaci o knjizi

Jezik i njegovi učinci

Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija

Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Srednja Europa

2018.

978-953-7963-86-6

Povezanost rada

Filologija