Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rukovođenje kriznim situacijama kod prometnih zagušenja (CROSBI ID 531382)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Galović, Borivoj ; Marušić, Željko ; Grgić, Josip Rukovođenje kriznim situacijama kod prometnih zagušenja // Nezgode i nesreće u prometu i mjere za njihovo sprječavanje / Kaštela, Slobodan ; Steiner, Sanja (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2007. str. 50-56-x

Podaci o odgovornosti

Galović, Borivoj ; Marušić, Željko ; Grgić, Josip

hrvatski

Rukovođenje kriznim situacijama kod prometnih zagušenja

Promet ima nedvojbeno veliki pozitivni utjecaj na kvalitetu života svakog pojedinca i ukupni gospodarski razvitak zemlje. Nažalost, popratni negativni efekti, utjecaj na okoliš i ugrožavanje sigurnosti učesnika, generiraju enormne « eksterne troškove» . Zagušenje u prometu generira velike dodatne troškove te uzrokuje stres i frustraciju vozača, koji postaju skloni izvođenju rizičnih i hazardnih manevara, odnosno krizna situacija brzo prerasta u rizičnu i potencijalno prijeti nesrećom. Nesreća, pri visokom intenzitetu prometa može prouzročiti prometni kolaps. Česte pojave zagušenja u prometu, u pojedinim slučajevima brzo prerastaju u « prometni čep» i kolaps sustava te ih zbog takvih posljedica treba razmatrati i izjednačavati s kriznom situacijom. Slijedom navedenog, imperativno proizlazi potreba uspostave rukovođenja prometom, odnosno rukovođenja kriznim situacijama iz operativnih centara. Za djelotvorno rukovođenje, osim saznanja o uzrocima i plana djelovanja za eliminaciju krizne situacije i/ili ublažavanje posljedica nastale nesreće, za donašanje trenutno optimalnih odluka neophodna su geografsko – situaciona saznanja u realnom vremenu. Kad su u pitanju brzina, vrijeme i mogućnost djelovanja na širokom području, to je moguće jedino iz zraka – trećom dimenzijom prometovanja. Optimalna « zračna» operativa može se u rukovođenju prometom i kriznim situacijama koristiti za sva tri segmenta rukovođenja, nadzor u realnom vremenu, preventivu i sanaciju nesreće. Za optimalnu djelotvornost hitne medicinske pomoći neizostavno je udovoljenje djelovanja unutar tkzv. “ zlatnog sata” . Na širokom području, to može udovoljiti jedino helikopterska operativa za zbrinjavanje stradalnika (Helicopter Emergency Medical Service – HEMS) tj. decentralizirana mreža operativnih jedinica za djelovanje po čitavom teritoriju RH i sposobnošću djelovanja i unutar šire integrirane regije (međunarodno). To je nadogradnja a ne konkurencija u zbrinjavanju stradalnika cestovnim i pomorskim prijevoznim sredstvima. Slijedeći usvojeno načelo komplementarne prometne politike, odnosno politike usklađenja s temeljnim ciljevima integracije prometnog sustava u širu regiju, s aspekta normative, mora biti u cijelosti komplementarna globalno usvojenim normativima, te može značajno pridonijeti smanjenju eksternih troškova. U radu se ukazuje na primjere djelovanja HEMS operative u državama EU, čime je gotovo prepolovljen broj poginulih, kao i preporuke za djelotvornije rukovođenje kriznim situacijama odnosno zagušenjima u prometu.

Prometno zagušenje; zračna ambulanta; helikopterska medicinska pomoć; eksterni troškovi

nije evidentirano

engleski

Emergency Management by Traffic Congestion

nije evidentirano

Traffic Congestion; Air Ambulance; Helicopter Emergency Medical Service; External Costs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

50-56-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nezgode i nesreće u prometu i mjere za njihovo sprječavanje

Kaštela, Slobodan ; Steiner, Sanja

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

978-953-154-790-1

Podaci o skupu

Znanstveni skup: Nezgode i nesreće u prometu i mjere za njihovo sprječavanje

predavanje

28.11.2007-28.11.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport