Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

METODOLOGIJA KONCEPTUALNOG PROJEKTIRANJA BRODSKIH KONSTRUKCIJA S INTERAKCIJOM TRUP-NADGRAĐE (CROSBI ID 348956)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Andrić, Jerolim METODOLOGIJA KONCEPTUALNOG PROJEKTIRANJA BRODSKIH KONSTRUKCIJA S INTERAKCIJOM TRUP-NADGRAĐE / Žanić, Vedran (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2007

Podaci o odgovornosti

Andrić, Jerolim

Žanić, Vedran

hrvatski

METODOLOGIJA KONCEPTUALNOG PROJEKTIRANJA BRODSKIH KONSTRUKCIJA S INTERAKCIJOM TRUP-NADGRAĐE

Strukturna interakcija trup-nadgrađe karakteristika je složenih brodskih konstrukcija kakve su putnički i Ro-Pax brodovi. Takve brodske konstrukcije strateško su opredjeljenje europske i hrvatske brodogradnje te je svaki pomak u unaprjeđenju procesa projektiranja izrazito bitan i koristan. Kroz disertaciju formuliran je višeatributni projektni problem te je predložen cjeloviti pristup rješenju problema kroz dvije faze: I) Istraživanja topoloških karakteristika konstrukcije, koje dominantno definiraju strukturni odziv razmatranih konstrukcija (broj i dužina pregrada, veličina bočni otvori, geometrija recesa i nadgrađa, itd). II) Optimizacija strukturnih dimenzija odabranih topoloških varijanti. Predloženim pristupom napravljen je metodološki pomak u pristupu problemu projektiranja brodskih konstrukcija u odnosu na dosadašnju prihvaćenu praksu projektiranja što je rezultiralo novim znanstvenim doprinosima i spoznajama na području sinteze brodskih konstrukcija s izraženom interakcijom trup-nadgrađe u ranoj projektnoj fazi. Pokazano je da predloženi pojednostavljeni generički 3D MKE modeli, na kojima se temelje obje faze, daju primarni odziv prihvatljive točnosti u odnosu na 3D MKE modele cijelog broda te da su prikladni za korištenje na razini konceptualne faze. Granična čvrstoća trupa promatrana je kao značajni projektni atribut što je na liniji svjetskih trendova u projektiranju brodskih konstrukcija. Razvijen je pojednostavljeni pristup proračuna graničnog momenta savijanja trupa temeljen na modifikaciji Smithove metode. Identificiran je utjecaj topologije na vrijednost i trend graničnog momenta savijanja u progibu i pregibu konstrukcije. Topološki parametri identificirani su kao dominantni na distribuciju primarnih naprezanja po visini. Predložena metodologija istraživanja takvih parametara (temeljena na teoriji eksperimenata) originalni je pristup razmatranom problemu i omogućuje da se u iterativnom postupku, promjenom rezolucije eksperimenta, pronađe najbolja kombinacija vrijednosti (nivoa) odabranih parametra koje minimiziraju ili maksimiziraju iznos razmatranog projektnog atributa. Odabrani niz različitih strukturnih koncepata omogućuje više startnih točaka za primjenu strukturne optimizacije kao faze koja slijedi te je mogućnost pronalaska globalnog optimuma povećana u odnosu na pristup s jednom/fiksnom topologijom. Prošireni su optimizacijski algoritam za globalnu preraspodjelu materijala u poprečnom presjeku uvođenjem korekcija za nelinearnu distribuciju primarnih naprezanja po visini. Dvije metode koordinacije globalnog (sekvencijalno linearno programiranje) i lokalnog (evolucijske strategije temeljene na teoriji eksperimenata i genetički algoritmi-MOGA) optimizacijskog problema su dodatno proširene čime se omogućuju bolja kvaliteta rješenja. Razvijeni moduli implementirani su u praktičnu projektnu ljusku za donošenje odluka te je na provedenim test primjerima potvrđena postavljena hipoteza da je njihovim korištenjem, kroz dvofaznu proceduru, moguće na točniji i potpuniji način iznaći najpovoljnije višeatributsko (težina, cijena, sigurnost) rješenje projekta konstrukcije.

Konceptualno projektiranje; brodska konstrukcija; strukturna interakcija trup-nadgrađe; putnički brodovi; teorija eksperimenata; metoda konačnih elemenata; strukturna optimizacija.

nije evidentirano

engleski

Decision support methodology for concept design of the ship structures with hull-superstructure interaction

nije evidentirano

concept design procedure; ship structure; hull-superstructure structural interaction; passenger and Ro-Pax ships; design experiment; ship structure topology; finite element method; structural optimization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

237

03.05.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja