Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

OPTIMIZACIJA ELEKTROVUČE NA PRUZI ČAPLJINA – SARAJEVO (CROSBI ID 352111)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Salketič, Smajo OPTIMIZACIJA ELEKTROVUČE NA PRUZI ČAPLJINA – SARAJEVO / Zavada, Josip (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2008

Podaci o odgovornosti

Salketič, Smajo

Zavada, Josip

hrvatski

OPTIMIZACIJA ELEKTROVUČE NA PRUZI ČAPLJINA – SARAJEVO

Troškovi u željezničkom prometu predstavljaju temu koja je permanentno predmet teorijskog i praktičnog istraživanja. Njome se bave eksperti koji upravljaju željeznicom i znanstvenici. Struktura troškova u poslovanju željeznice je takva da dominantnu većinu čine fiksni troškovi na koje se vrlo malo može utjecati, tako da je grupa promjenjivih troškova najčešće predmet promatranja, analiziranja i izučavanja. Kod poslovanja željeznice, u grupu promjenjivih troškova na koje se značajno može uticati spadaju troškovi vuče vlakova gdje je na prvom mjestu potrošnja električne energije. To je osobito značajno u željeznicama koje imaju puno brdskih pruga s velikim usponima i teškom eksploatacijom kao što su željeznice u Bosni i Hercegovini. Zadatak ovog rada je da, koristeći se znanstvenim metodama, a na bazi raspoloživog voznog parka, utvrdi i predloži optimalnu elektrovuču na kritičnoj pružnoj dionici Čapljina-Sarajevo, na planinskom prijevoju Bradina. Odabirom najpovoljnije kombinacije pri vuči teretnog vlaka na kritičnoj dionici s jednom, dvije ili tri električne lokomotive i u rasporedu lokomotiva na vlaku koji je najpovoljniji, stvaraju se osnovne pretpostavke za smanjenje troškova kod obavljanja prijevoza željeznicom. Najpovoljnija kombinacija podrazumijeva najmanju potrošnju električne energije pri vuči teretnog vlaka na usponu svedenu na jedinicu rada kWh/BRTKM. To će na kraju rezultirati boljom efikasnošću u poslovanju željeznice što je cilj ovog istraživanja.

Električna vuča vlakova; optimizacija vuče

nije evidentirano

engleski

OPTIMISATION OF THE ELECTRIC TRACTION ON THE RAILWAY ČAPLJINA-SARAJEVO

nije evidentirano

Electric railway traction; Optimisation of the traction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

80

22.12.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport