Zrakoplovna prijevozna sredstva 1 (CROSBI ID 743678)
Druge vrste radova | ostalo
• Obrazovni materijal (nedefinirano )
Podaci o odgovornosti
Steiner, Sanja ; Vidović, Andrija ; Bajor, Ivona ; Pita, Omer ; Štimac, Igor
hrvatski
Zrakoplovna prijevozna sredstva 1
Skripta „ Zrakoplovna prijevozna sredstva 1“ pripremljena je kao osnovni nastavni materijal za istoimeni kolegij preddiplomskog studija u sklopu Zavoda za zračni promet Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Ova prva edicija skripte najuže je vezana za uspostavu kontinuiranog praćenja nastave u akademskoj godini 2008/2009, a predstavlja hrestomatski objedinjene nastavne cijeline. Tematika skripte obrađuje zahtijevane teorijske fundamente iz područja općeg poznavanja zrakoplova sukladno Zakonu o zračnom prometu Republike Hrvatske, kao i normative 9A-JAR-FCL 1. Teme iz područja zrakoplovnih sustava i zrakoplovnih motora obrađene su načelno jer se temeljito obrađuju u programima posebnih kolegija. Od specificirane literature, najveći dio nastavnog materijala adoptiran je iz knjiga i separata sa predavanja slijedećih autora: Baraba, Galović, Milutinović ; te JAA priručnika „ Airline Transport Pilot`s Licence, Theoretical Knowledge Manual - Aircraft General Knowledge“ . Nadopuna minimalno potrebnog kvantuma teorijskog predznanja usmjerena je na elaboraciju opće zahtijevane normative konstruiranja, izgradnje i eksploatacije zrakoplovne konstrukcije, te globalno usvojenih standarda (ICAO , FAR , JAR , IATA itd.). U skripti se kronološki opisuje povijesni razvoj tehnologije gradnje i eksploatacije zrakoplova s prednostima i nedostatcima pojedinih konstruktivnih koncepcija, kao i „ zrakoplovnih“ materijala. Obrađena tematika može poslužiti kao nadopuna za stjecanje potrebnih saznanja iz područja gradnje, tehničke i letačke eksploatacije zrakoplova u programima srodnih kolegija aeroprometnog usmjerenja. Tehničko-tehnološka konstrukcija zrakoplova u današnje vrijeme predstavlja bitnu komponentu planiranja razvoja zrakoplova, opreme i aerodromske infrastrukture. Brzi razvitak zrakoplovne tehnike, a paralelno s tim i razvoj zračnog prometa, moguć je zahvaljujući dostignućima znanosti u svim segmentima zrakoplovne industrije. Početkom prošlog stoljeća, u vrijeme potpune dominacije željezničkog prometa, učinjeni su prvi koraci u razvoju zrakoplovne tehnike i ostvarena je vječna težnja čovjeka za letenjem. Otežavajuća okolnost prvim konstruktorima je bila i činjenica da u to vrijeme nije bilo dostupno korištenje širokog spektra materijala. Nagli razvoj konstrukcije zrakoplova omogućila je primjena novih konstrukcijskih materijala (lagane legure, čelici visoke otpornosti, razne plastične komponente velike čvrstoće, kompozitni materijali...). Svjetski ratovi, pogotovo drugi svjetski rat, dali su daljnji poticaj razvoju ove industrije koji su zrakoplove učinili bržima, sigurnijima, efikasnijima... Uvođenjem zrakoplova DC-3 u promet 1936. godine, započelo je vrijeme suvremene zrakoplovne konstrukcije i ekonomičnog prijevoza. Oda tog vremena kapacitet, brzina i ostale performanse su doživjeli značajna unaprjeđenja što je i rezultiralo današnjim širokotrupnim zrakoplovima koji lete na velike udaljenosti, prevozeći nekoliko stotina putnika nudeći potpuni komfor. Razvoj zrakoplovne tehnike i tehnološka dostignuća u pogledu novih materijala, izdržljivijih i ekonomičnijih motora, alternativnih goriva itd., čine daljnji razvoj sredstava zračnog prometa neupitnim.
Zračni promet ; zrakoplov ; zrakoplovna konstrukcija
nije evidentirano
engleski
Air Transportation Vehicles 1
nije evidentirano
Air transport ; airplane ; airplane construction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
207
2008.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-243-035-6