Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Regulatorni okviri usklađivanja zračnog prometa Hrvatske (CROSBI ID 353014)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šeperić Grdiša, Ana Regulatorni okviri usklađivanja zračnog prometa Hrvatske / Steiner, Sanja (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2009

Podaci o odgovornosti

Šeperić Grdiša, Ana

Steiner, Sanja

hrvatski

Regulatorni okviri usklađivanja zračnog prometa Hrvatske

Europska Unija se konstantno proširuje, a države kandidatkinje za pridruživanje moraju usvojiti njena pravila ili izmijeniti i prilagoditi svoje Pravilnike i Zakone. Tu nastaje problem zbog neusklađenosti propisa u procesu tranzicije zemalja koje još nisu članice EU jer u Europi se načelno mogu prepoznati dvije skupine zemalja – one s visokim stupnjem razvijenosti te one siromašnije na nešto nižem stupnju razvijenosti. Tranzicijske zemlje su, po pravilu, države bivšeg komunističkog režima ili države koje su nedavno bile u ratu te iz tih razloga nisu mogle participirati u europskim reformama sustava zračnog prometa. Rad je u najvećoj mjeri fokusiran na dio koji pripada tematici prometne politike u strategijskom planiranju zračnog prometa. Budući da je sama tema reguliranja zračnog prometa u sklopu Europske Unije vrlo opsežna, ovaj se rad svakako osvrće na zračni promet u EU generalno, no ipak se malo više dotiče pitanja usklađivanja pravilnika, zakona i propisa Hrvatske, koje zahtjeva EU. Materija u ovom radu izložena je u šest poglavlja : 1. Uvod 2. Kontekst razvoja zračnog prometa u Europi 3. Acquis u području zračnog prometa 4. Multilateralni sporazum o zajedničkom europskom zračnom prostoru 5. Status zračnog prometa Hrvatske u kontekstu europskih integracija 6. Zaključak U drugom poglavlju opisan je dosadašnji i daljnji razvoj zračnog prometa na području cijele Europe. Opisane su nove strategije upravljanja zračnim prostorom i tijekimplementacije, ciljevi te strategije i problemi koji se javljaju. U trećem poglavlju definira se pojam acquis-a tj. pravne stečevine Europske unije što ona obuhvaća, što je njome definirano te popis nekih od regulativa koje države pristupnice moraju uskladiti sa svojima da bi postale punopravne članice EU. Definira se pojam acquis-a općenito no tretira se samo regulativa koja se odnosi na zračni promet. Zemlje pristupnice su dužne usvojiti sve regulative, a najvažniji program EU je „ Jedinstveno europsko nebo“ koji se ukratko elaborira u diplomskom radu. U četvrtom poglavlju obrađen je multilateralni sporazum o zajedničkom europskom zračnom prostoru, koji su sklopile države članice EU s Republikom Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom, Srbijom, Crnom Gorom, Albanijom, Bugarskom, Rumunjskom, Makedonijom, Islandom, Norveškom i Kosovom. Sporazum je podijeljen na glavna pitanja i članke te ih pojednostavljeno objašnjava, a posebnu pozornost posvećuje Protokolu IV koji obrađuje prijelazna rješenja Europske Zajednice ( EZ ) i Republike Hrvatske a sastoji se od 6 članaka. Peto poglavlje je ciljani tematski dio ovog diplomskog rada - sveobuhvatni pregled legislative koja udovoljava zahtjeve Europske Unije, u cijelosti ili djelomično te popis svih propisa koji ne udovoljavaju zahtjeve EU prema recentnom izvješću provedenog screeninga odnosno procesa usporedbe nacionalnih zakona i propisa u kontekstu pridruživanja u Europsku uniju.

Zračni promet; Europska unija; Acquis; ATM 2000+ Strategija; ECAA Sporazum; Jedinstveno europsko nebo

nije evidentirano

engleski

Regulatory Frames of Croatian Air Transport Harmonisation

nije evidentirano

Air Transport; European Union; Acquis; ATM 2000+ Strategy; ECAA Agreement; Single European Sky

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

26.05.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport