Unapređenje kvalitete intermodalnog transporta (CROSBI ID 354689)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Josip Ivanović
Jolić, Natalija
hrvatski
Unapređenje kvalitete intermodalnog transporta
Kvaliteta je postala dominirajući problem upravljanja i jedan od ključnih elemenata strategije svakog poduzeća. Tehnološke, tržišne i industrijske promjene u svijetu izravno se odražavaju na kvalitetu. Posebno važan utjecaj na naše gospodarstvo valja očekivati od promjena koje izaziva integrirano tržište Europe. Optimalnu kvalitetu više nije moguće postizati klasičnim kontrolama izdvajanjem dobrih i loših proizvoda po pojedinim proizvodnim fazama. Prijelaz u višu fazu prema zahtjevima normi ISO 9000 obveza je za čitavo naše gospodarstvo. Nova iskustva i zahtjevi usmjereni su prema sustavu kvalitete koji se mora razvijati tako da se u osiguranje kvalitete proizvoda i usluga uključe doslovce sve funkcije i svi djelatnici poduzeća. Osiguranje kvalitete mora se postići preventivno putem povezivanja dobavljača i proizvođača proizvoda i usluga. Današnji kupac zahtijeva kvalitetne proizvode, ali isto tako očekuje od proizvođača da putem razvijenog sustava kvalitete neprestano osigurava njezinu sve višu razinu. Tu sposobnost kupac najčešće provjerava kod dobavljača objektivnom prosudbom stanja na osnovu zahtjeva definiranih najnovijim ISO normama sustava kvalitete. Uspjeh u postizanju željenih rezultata pri izgradnji kvalitete transportno-logističkih usluga zahtijeva: marketinški pristup, ideju, zamisao i njenu razradu i operacionalizaciju ideje. U tom je smislu, nadalje, definiran: način planiranja kvalitete prometne usluge s obzirom na osnovne postavke i ciljeve kojima sustav kvalitete mora udovoljiti. Pojam kvalitete s jedne je strane dobro poznat i proizvođačima i potrošačima, dok s druge strane može biti vrlo neodređen, nejasan i podložan različitim tumačenjima. Kvaliteta proizvoda dugo je bila definirana kao podudarnost značajki proizvoda i usluga sa specifikacijama kvalitete definiranima u ugovoru ili u tehničkoj dokumentaciji. Stoga su se aktivnosti u vezi s postizanjem kvalitete usmjeravale na njenu kontrolu tijekom proizvodnje, a posebno u završnoj fazi ili pri preuzimanju prije predaje kupcu. U novije se vrijeme kvaliteta proizvoda i usluga definira kao podobnost u upotrebi. To je bitna promjena u definiranju kvalitete, koja je usredotočena na tržište i kupca, a uključuje istraživanje zahtjeva tržišta, razvoj proizvoda i usluga u odnosu na zahtjeve tržišta, optimizaciju kvalitete do mjere koja još zadovoljava zahtjeve, stalno praćenje kvalitete nabave, proizvodnje i upotrebe, te neprekidno poboljšavanje na osnovi kontinuiranih povratnih informacija. Osiguranje kvalitete prometne usluge i upravljanje kvalitetom zasigurno je jedan od važnijih čimbenika valorizacije svakog prometnog pravca na tržištu prometnih usluga. Kako bi se istaknuo značaj kvalitete usluge za konkurentnost prometnog pravca te definirale osnovne teorijske postavke i kvalitativni kriteriji temeljem kojih je moguće analizirati „ vrijednost usluge“ na pojedinim prometnim pravcima u odnosu na alternativne pravce, u narednim se poglavljima definiraju: pojam i mogući aspekti definiranja kvalitete, pojam kvalitete prijevozne usluge i kvalitete prometne usluge, te vrste kvalitete.
Intermodalni transport; kvaliteta; edukacija
nije evidentirano
engleski
Quality improvement of intermodal transport
nije evidentirano
Intermodal transport; quality; education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
16.06.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb