Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tehnologijske inovacije krila zrakoplova (CROSBI ID 355801)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Mustapić, Marin Tehnologijske inovacije krila zrakoplova / Steiner, Sanja (mentor); Vidović, Andrija (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2009

Podaci o odgovornosti

Mustapić, Marin

Steiner, Sanja

Vidović, Andrija

hrvatski

Tehnologijske inovacije krila zrakoplova

Tijekom povijesti u mnogim kulturama diljem svijeta pojavljuju se prve naznake onoga što će se kasnije razviti u zrakoplovstvo. U ovome su ponajviše prednjačili Kinezi koji su razvili prve rakete, zmajeve, balone na topli zrak i prve preteče helikoptera. Najznačajniji preokret u zrakoplovstvu predstavio je koncept fiksnog krila. Preteča fiksnog krila bio je zmaj. Dok se krilo oslanja na svoju brzinu kojom ostvaruje opstrujavanje zraka preko svog profila, zmaj je vezan za zemlju i oslanja se na vjetar koji puše iznad krila i time ostvaruje uzgon. Zmajevi su bili prva vrsta zrakoplova, a prve inačice su konstruirane oko 500. god. P.n.e. Mnogo aerodinamičnih istraživanja učinjeno je na zmajevima prije nego što su istraživanja u zračnim tunelima i modeliranja na računalnim programima bila dostupna. Osim pogonske grupe zrakoplova, krila su uglavnom ta koja karakteriziraju konfiguraciju zrakoplova. Najvažnije karakteristike krila su: • Broj krila – jednokrilac, dvokrilac, itd. • Elementi konstrukcije krila – sa jednom ili više ramenjača, itd • Geometrija krila – uključujući raspon krila, površinu, kut strijele krila i moguće varijacije (uključujući i klase delta krila) • Lokacija horizontalnih stabilizatora • Kut diedra krila – pozitivan, nula ili negativan (anhedral) U ovom radu će se analizirati krilo zrakoplova kao glavni aerodinamični element koji od svojih samih početaka nije uvelike mijenjalo svoj oblik, ali razvojem tehnologije, materijala za gradnju i sustava za povećanje aerodinamike, razvijeno krilo daleko većih mogućnosti koje će zrakoplovstvu dati jednu sasvim novu dimenziju.

konstrukcija zrakoplova; krilo; konvencionalni zrakoplov; winglet; ekološki aspekti

nije evidentirano

engleski

Technological innovation of aircraft wings

nije evidentirano

aircraft construction; wing; conventional aircraft; winglet; environmental aspects

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32

15.09.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport