Tehnologijske inovacije krila zrakoplova (CROSBI ID 355801)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Mustapić, Marin
Steiner, Sanja
Vidović, Andrija
hrvatski
Tehnologijske inovacije krila zrakoplova
Tijekom povijesti u mnogim kulturama diljem svijeta pojavljuju se prve naznake onoga što će se kasnije razviti u zrakoplovstvo. U ovome su ponajviše prednjačili Kinezi koji su razvili prve rakete, zmajeve, balone na topli zrak i prve preteče helikoptera. Najznačajniji preokret u zrakoplovstvu predstavio je koncept fiksnog krila. Preteča fiksnog krila bio je zmaj. Dok se krilo oslanja na svoju brzinu kojom ostvaruje opstrujavanje zraka preko svog profila, zmaj je vezan za zemlju i oslanja se na vjetar koji puše iznad krila i time ostvaruje uzgon. Zmajevi su bili prva vrsta zrakoplova, a prve inačice su konstruirane oko 500. god. P.n.e. Mnogo aerodinamičnih istraživanja učinjeno je na zmajevima prije nego što su istraživanja u zračnim tunelima i modeliranja na računalnim programima bila dostupna. Osim pogonske grupe zrakoplova, krila su uglavnom ta koja karakteriziraju konfiguraciju zrakoplova. Najvažnije karakteristike krila su: • Broj krila – jednokrilac, dvokrilac, itd. • Elementi konstrukcije krila – sa jednom ili više ramenjača, itd • Geometrija krila – uključujući raspon krila, površinu, kut strijele krila i moguće varijacije (uključujući i klase delta krila) • Lokacija horizontalnih stabilizatora • Kut diedra krila – pozitivan, nula ili negativan (anhedral) U ovom radu će se analizirati krilo zrakoplova kao glavni aerodinamični element koji od svojih samih početaka nije uvelike mijenjalo svoj oblik, ali razvojem tehnologije, materijala za gradnju i sustava za povećanje aerodinamike, razvijeno krilo daleko većih mogućnosti koje će zrakoplovstvu dati jednu sasvim novu dimenziju.
konstrukcija zrakoplova; krilo; konvencionalni zrakoplov; winglet; ekološki aspekti
nije evidentirano
engleski
Technological innovation of aircraft wings
nije evidentirano
aircraft construction; wing; conventional aircraft; winglet; environmental aspects
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
15.09.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb