Proračun polja temperature unutar cilindra motora s unutarnjim izgaranjem za vrijeme takta kompresije (CROSBI ID 358616)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pacak, Matija
Virag, Zdravko ; Kozarac, Darko
hrvatski
Proračun polja temperature unutar cilindra motora s unutarnjim izgaranjem za vrijeme takta kompresije
Sve veći zahtjevi, u pogledu zagađenja, postavljeni na moderne pogonske motore usmjerili u njihov razvoj ka optimizaciji procesa izgaranja i smanjenju potrošnje pogonskog goriva. HCCI motor se na tom polju pokazao efikasnim, no također je donio i nove tehnološke zahtjeve na postojeće izvedbe sustava upravljanja trenutkom paljenja. Konvencionalni motori reguliraju početak izgaranja pomoću stranog elementa paljenja (sviječica) ili trenutkom ubrizgavanja goriva, dok HCCI motor radi na principu samozapaljenja gorive smjese u pogodnim uvjetima. Dakle, način upravljanja trenutkom paljenja je sveden na podešavanje uvjeta u cilindru pogodnih za samozapaljenje smjese. U radu je prikazan širok spektar načina upravljanja sa svojim prednostima i nedostatcima kao i mogućim tehnološkim rješenjima. Kao cilj rada postavljen je proračun polja temperature u jednom HCCI motoru u pojedinim rubnim zona s ciljem dobivanja boljeg uvida u stanje unutar cilindra tik prije početka procesa izgaranja. Kao uvod u problematiku dana je kratka povijest CFD-a uz objašnjenje modela korištenih u ovom radu. Uz opis programskog paketa AVL Fire i njegovih mogućnosti dan je opis izrade simulacijskog modela temeljenog na već postojećim istraživanjima. Nakon toga slijedi postavljanje rubnih i početnih uvjeta uz obrazloženje razloga i načina njihovog odabira. Na kraju su prikazani rezultati uz usporedbu s postojećim eksperimentalnim podacima i podacima drugih simulacija. Rezultati su popraćeni diskusijom, mogućim obrazloženjima i objašnjenjem njihove daljnje uporabe i svrhe.
CFD; Motor s unutarnjim izgaranjem; temperatura
nije evidentirano
engleski
Calculation of temperature distribution in the cylinder of an internal combustion engine during the compression stroke
nije evidentirano
CFD; Internal combustion engine; temperature
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
20.11.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb