Model povećanja sigurnosti plovidbe na unutarnjim plovnim putovima (CROSBI ID 360503)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Vidan, Pero
Jolić, Natalija ; Kasum, Josip
hrvatski
Model povećanja sigurnosti plovidbe na unutarnjim plovnim putovima
Promet unutarnjim plovnim putovima je najisplativiji način kopnenog transporta. Niska cijena transporta uvjetovala je sve veći intenzitet prometa na rijekama, kanalima i jezerima. Porast svjetske flote na unutarnjim plovnim putovima nije popraćen istim trendom modernizacije plovnih putova. Sigurnost plovidbe na unutarnjim plovnim putovima podrazumijeva plovidbu i uvjete uređene domaćim i međunarodnim propisima u svezi sa sigurnošću i brodova u plovidbi unutarnjim plovnim putovima. Unutarnji plovni putovi su svi navigacijski prohodni plovni putovi rijeka, jezera i kanala koji su uređeni, obilježeni i otvoreni za sigurnu plovidbu. Duljina rijeka, kanala i jezera pojedinog područja u pravilu ne odgovara duljini unutarnjih plovnih putova. Duljina plovnih putova ovisi o njihovoj plovnosti. Plovnost ovisi o hidrometeorološkim uvjetima, umjetnoj infrastrukturi i suprastrukturi koja omogućava sigurnu plovidbu. Mnoge zemlje koje posjeduju vodne resurse nisu omogućile plovnost postojećim rijekama i jezerima duboko u kontinent. Predlaže se tehnička i tehnološka modernizacija plovidbe unutarnjim plovnim putovima u cilju povećanja razine sigurnosti plovidbe. Očekuje se povećanje sigurnosti unaprjeđenjem postojećih i implementacijom novih rješenja. Razvoj sigurnosti na unutarnjim plovnim putovima zaostajao je za intenzivnim povećanjem prometa na istim te uvelike zaostao za razvojem sigurnosti u pomorskom prometu.U radu se predlaže poboljšanje postojećih pravnih propisa. Analiziraju se uzroci nezgoda i pogibelji. Predlažu se novi pravni okviri u cilju smanjenja broja nezgoda. Predlaže se povećanje sigurnosti plovnih putova novim sustavom označavanja. Daje se uvid u nove načine traganja i spašavanja. Analizira se prilagodba postojećih elektroničkih komunikacijskih i inih uređaja i predlažu nova rješenja. Drži se da se moguće ljudske pogreške koje nastaju kao posljedica manevriranja i izbjegavanja sudara na plovnim putovima mogu smanjiti automatizacijom plovidbe. Primjena ovakvog sustava simulira se hibridnim Petrijevim mrežama. Uz povećanje sigurnosti plovidbe simulira se i problem smanjivanja redova i kašnjenja. Očekuje se djelomična primjena predloženih rješenja na plovne putove u Republici Hrvatskoj.
sigurnost; unutarnji plovni putovi; zaštita; tragnje i spašavanje; riječna straža; meteorološka plovidbe
nije evidentirano
engleski
The Model to increase the Safety of Navigation on Inland Waterways
nije evidentirano
safety; inland waterways; security; search and rescue; river guard; metorological navigation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
188
08.07.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb