Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prijedlog sustava održavanja na primjeru male organizacije (tvrtke) s ciljem osiguranja kontinuirane plovidbenosti (CROSBI ID 369142)

Ocjenski rad | diplomski rad

Miletić, Jelena Prijedlog sustava održavanja na primjeru male organizacije (tvrtke) s ciljem osiguranja kontinuirane plovidbenosti / Lulić, Zoran (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2009

Podaci o odgovornosti

Miletić, Jelena

Lulić, Zoran

hrvatski

Prijedlog sustava održavanja na primjeru male organizacije (tvrtke) s ciljem osiguranja kontinuirane plovidbenosti

Razvojem zrakoplovne tehnike, te uvođenjem novih tehnologija u zrakoplovne sustave, današnji trend u svijetu bilježi brzorastući razvoj prijevoza putnika zrakoplovima generalne avijacije. Generalna avijacija je moderan sustav prijevoza u službi promoviranja i poboljšanja ekonomskog i socijalnog položaja pojedine zemlje. Za poslovni svijet je to brzi način putovanja, za mnoge ostale zabava i razonoda. I za jedne i za druge se generalna avijacija pokazala produktivnom djelatnošću. Poznata po nazivu «mali pikavci» ima značajan doprinos u ekonomskom razvoju gradova i regija. Generalna avijacija predstavlja važan dio zrakoplovne industrije, što uključuje širok spektar zrakoplova od jedrilica do kompleksnih business jet zrakoplova. Mali zrakoplovi izrađeni su prema najvišim sigurnosnim standardima, a pružaju zavidne performanse, te mogućnost slijetanja u zračnim lukama svih kategorija. U području komercijalnog zrakoplovstva nužno je provođenje međunarodnih standarda i stručno održavanje zrakoplova, u cilju vođenja kontinuirane plovidbenosti i sigurnosti zračnog prometa. Republika Hrvatska je zemlja pristupnica EU, te je dužna uskladiti se s pravnom stečevinom Europske Unije, koja je dio Nacionalnog programa za pristupanje Republike Hrvatske Europskoj Uniji. Usklađivanje s regulativom Europske unije učinjene su potrebne izmjene Zakona o zračnom prometu („Narodne Novine“ broj 132/98, 178/04 i 46/07) uvođenjem pojma operativne licence, certificiranje, nadzor pružatelja usluga u zračnoj plovidbi, koji su temelj za operiranje zračnih prijevoznika u EU. Zakonom je osnovana Agencija za civilno zrakoplovstvo koja uskoro počinje s radom i predstavlja stručnu organizaciju koja sukladno s brzinom tehničko-tehnološkim razvojem u području civilnog zrakoplovstva omogućava praćenje i provođenje međunarodnih standarda nužnih za ispunjenje odgovornosti države za kontrolu sigurnosti zračnog prometa. Agencija bi uskoro trebala početi s radom, iako su izmjene i dopune Zakona o zračnom prometu donesene 2007. godine i trebalo se implementirati godinu dana nakon objave u „Narodnim novinama“ za velike zrakoplove u komercijalnom prijevozu, a za srednje i male zrakoplove do 28.studenog 2008. Uprava zračnog prometa ( Civil Aviation Authority – CCAA) za sada obavlja funkciju nacionalnog nadležnog tijelo koje djeluje u sastavu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Analiza trenutnog stanja generalne avijacije u Hrvatskoj pokazala je da se velik broj operatora nije uskladilo s novim zakonom. Kod pojedinih operatora pojavljuje se potreba za produljenjem / izdavanjem Svjedodžbe o plovidbenosti zrakoplova (CofA-Certificate of Airworthiness). Potrebno je što prije ishoditi odobrenja ili ugovoriti odobrenu organizaciju prihvatljivu Nacionalnim zrakoplovnim vlastima u sustavu održavanja, jer u suprotnom zrakoplovi će biti prizemljeni. Operatori su aktivno angažirani u izmjeni i izradi potrebnih priručnika, neophodno je stručno osoblje, te ih očekuje velik broj audita u kratkom roku od strane Nacionalnih zrakoplovnih vlasti. Prema novom Pravilniku „2006 P163“ („Narodne novine“ br. 136/06, 32/08 i 132/08) o kontinuiranoj plovidbenosti i aeronautičkih proizvoda, dijelova i uređaja, te o ovlaštenju organizacija i osoba uključene u te poslove (EASA Part 145) svaka organizacija za održavanje mora posjedovati Priručnik organizacije za održavanje zrakoplova (MOE - Maintenance Organization Exposition). Gdje MOE sadrži detaljan opis organizacije za održavanje iz kojeg je vidljiv sustav, postupci, opseg i vrsta radova, ovlašteno i odgovorno osoblje i njihova međusobna sveza i odgovornost, kako bi se mogla utvrditi sukladnost i pratiti udovoljavanje zahtjevima iz ovlaštenja. Dodatno, ako je organizacija za održavanje malih zrakoplova i operator za komercijalni zračni prijevoz, Nacionalne zrakoplovne vlasti i Europska agencija za sigurnost u zrakoplovstvu - EASA prema Propisu br. 2042/2003 Part-M, Subpart G, zahtijevaju da posjeduje i Continuing Airworthiness Management Exposition (CAME) odnosno Priručnik organizacije za vođenje kontinuirane plovidbenosti. U radu će se pokušati objasniti i opisati zahtjevi za samostalno održavanje, te vođenje kontinuirane plovidbenosti na primjeru male organizacije za održavanje ECOS pilotska škola. Budući da je ECOS pilotska škola mala organizacija ovlaštena za održavanje JAR-OPS1 odobrenjem i operator u komercijalnoj generalnoj avijaciji, sukladno Uredbom Europske Komisije i Nacionalnim zrakoplovnim vlastima zahtijeva se od organizacije posjedovanje i implementiranje CAME i MOE priručnika. Priručnik organizacije za vođenje kontinuirane plovidbenosti može se kombinirati s Priručnikom za održavanje zrakoplova u jedan dokument CAMMOE. U radu će se dati prijedlog sustava održavanja i prve podloge priručnika CAMMOE ECOS pilotske škole.

Sustav; Održavanje; Organizacija; Tvrtka

nije evidentirano

engleski

Engl.

nije evidentirano

System; Mainterance; Organization; Company

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

26.03.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo