Model upotrebe fleksibilne strukture zračnog prostora u optimizaciji učinkovitosti leta (CROSBI ID 373645)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Mihetec, Tomislav
Steiner, Sanja
hrvatski
Model upotrebe fleksibilne strukture zračnog prostora u optimizaciji učinkovitosti leta
Istraživanjem je obuhvaćena problematika utjecaja fleksibilne strukture zračnog prostora i povećane prometne potražnje civilnih i vojnih korisnika. U Europi, vojni korisnici zauzimaju fleksibilne strukture zračnog prostora u prosjeku 7 sati u vremenskom periodu između 04:00 i 22:00 UTC. Prosječno 96% civilnog zračnog prometa operira u istom vremenskom periodu. Istraživanje će se izvršiti na fleksibilnoj strukturi zračnog prostora Zita (Aviano) koja se nalazi na prostoru jugoistočnog toka zračnog prometa. Potrebno je primjenom koncepcije fleksibilnih struktura zračnog prostora istražiti mogućnost optimizacije učinkovitosti leta. Metodologija optimizacije uključuje razvoj modela (scenarija) upotrebe i organizacijske modifikacije fleksibilnih struktura zračnog prostora. Predlažu se tehnologijska i operativna rješenja upotrebe fleksibilnih struktura zračnog prostora s ciljem optimizacije učinkovitosti leta zrakoplova. Pojam učinkovitosti leta zrakoplova u kontekstu istraživanja artikulira četiri kategorije indikacije: doleta, istrajnosti, potrošnje goriva i zaštite okoliša. Verifikacija predloženih rješenja izvršena je simulacijskim alatom SAAM (engl. System for traffic Assignment & Analysis at Macroscopic level).
fleksibilna struktura zračnog prostora; optimizacija; učinkovitost leta; model upotrebe fleksibilne strukture zračnog prostora
nije evidentirano
engleski
Utilization of the Flexible Airspace Structure in the Flight Efficiency Optimisation
nije evidentirano
flexible airspace structure; optimization; flight efficiency; model of utilization of flexible airspace structure
nije evidentirano
Podaci o izdanju
214
10.05.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb