Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

NAČINI I MJERE ZA SMANJENJE KLIMATSKIH PROMJENA IZ PROMETA (CROSBI ID 589787)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Golubić, Jasna ; Vogrin, Zoran ; Peričić, Darko NAČINI I MJERE ZA SMANJENJE KLIMATSKIH PROMJENA IZ PROMETA // ENERGIJA I OKOLIŠ 2012 / Bernard Franković (ur.). Opatija: Hrvatski savez za sunčevu energiju, 2012. str. 113-122

Podaci o odgovornosti

Golubić, Jasna ; Vogrin, Zoran ; Peričić, Darko

hrvatski

NAČINI I MJERE ZA SMANJENJE KLIMATSKIH PROMJENA IZ PROMETA

Održiv razvoj u sebi obuhvaća i održiv promet koji podrazumijeva racionalnu upotrebu vozila svih vidova prometa. U zemljama EU, najveće povećanje emisija stakleničkih plinova u posljednjih 30-ak godina potječe od prometa. Od 1990.-2009. godine CO2 povećale su se za 70%, pri čemu ukupni promet sudjeluje s 26%, a od toga na osobna vozila otpada 12%. Smanjenje emisija CO2 iz cestovnog prometa pokušava se postići na razne načine: od propisivanja zakonskih odredbi, optimizacija pojedinih dijelova i sustava motora, uporabom alternativnih goriva kao i eko-vožnjom. Smatra se da je cestovni promet dio energetskog sektora u kojemu će biti najteže postići željene ciljeve, ali i područje u kojemu će svako djelovanje usmjereno k racionalnom korištenju obnovljivih izvora energije polučiti najveće rezultate u pogledu smanjenja CO2. Osim cestovnog prometa, mora se uzeti u obzir i rast zračnog prometa. Kako su emisije CO2 izravno proporcionalne utrošenom gorivu, te emisije će se također povećati za oko 57% do kraja 2015. godine. Utjecaj zračnog prometa na klimatske promjene primarno se očituje u izgaranju na visinama leta od 8-12km, sloj troposfere, tropopauze i donji slojevi stratosfere gdje su zrakoplovi jedini antropogeni zagađivači. Primjeri razvoja efikasnijih motora, optimizacija putanja leta, trgovanje dopuštenim kvotama štetnih plinova, ekotakse i sl. su samo neke od mjera uštede goriva u zračnom prometu. Željeznica troši 3% fosilne energije, a daljnje uštede su moguće smanjenjem mase vlaka, regenerativnim kočenjem i sl. čime se omogućuje povrat energije i do 30%. U radu se obrađuju mjere i načini smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru prometa, gdje se ističu takva nastojanja razvojem održivog transporta, tehnološkim razvojem i primjenom CO2 neutralnih goriva.

klimatske promjene; emisije CO2 iz prometa; mjere za smanjenje emisija

nije evidentirano

engleski

NAČINI I MJERE ZA SMANJENJE KLIMATSKIH PROMJENA IZ PROMETA

nije evidentirano

klimatske promjene; emisije CO2 iz prometa; mjere za smanjenje emisija

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-122.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

ENERGIJA I OKOLIŠ 2012

Bernard Franković

Opatija: Hrvatski savez za sunčevu energiju

978-953-6886-18-0

Podaci o skupu

Međunardoni kongres ENERGIJA i OKOLOŠ 2012 ; XXIII. znanstveni skup o energiji i zaštiti okoliša

predavanje

17.09.2012-18.09.2012

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport