Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj luka na unutarnjim plovnim putovima u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 374024)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Zlatanović, Alen Razvoj luka na unutarnjim plovnim putovima u Republici Hrvatskoj / Jolić, Natalija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2012

Podaci o odgovornosti

Zlatanović, Alen

Jolić, Natalija

hrvatski

Razvoj luka na unutarnjim plovnim putovima u Republici Hrvatskoj

Razdoblje u kojem se kreira strategija razvitka riječnog prometa u Republici Hrvatskoj, obilježava proces političkog i gospodarskog povezivanja zemalja jugoistočne Europe u Europsku Uniju. Taj proces stvara pretpostavke za povećanje ekonomske razmjene roba na jedinstvenom europskom tržištu. To znači i potencijalno povećanje transportne potražnje i premještanje robnih tokova prema jugoistoku Europe. Europska prometna politika temelji se na nekoliko osnovnih načela kojih se trebaju pridržavati sve zemlje članice i koja trebaju predstavljati planove razvitka pojedinih prometnih grana, pa tako i riječnog prometa. Na taj način riječni promet usvajanjem Europskog akcijskog plana na razini Europske unije, dobiva novi okvir za razvitak. Neuravnoteženost razvitka i postojanje uskih grla na vodnim putovima predstavljaju glavni problem većoj popularnosti ovog načina prijevoza. Ovaj problem treba se rješavati koordinirano na razini Zajednice, pa je stoga važno da Hrvatska aktivno sudjeluje u provođenju toga akcijskog plana. Srednjoročni plan razvitka predstavlja nacionalni akcijski plan na razini infrastrukture vodnih putova i luka unutarnjih voda, temeljem Strategije razvitka riječnog prometa koju je usvojio Hrvatski sabor u lipnju 2008. godine. Iako je Republika Hrvatska sa svojom dugom i razvedenom obalom pretežno jadranska i mediteranska zemlja, orijentirana moru i pomorskom prometu, ona je isto tako i podunavska zemlja što se ne smije podcijeniti jer takav geostrateški položaj omogućava razvitak intermodalnog transporta i povezivanje srednje i zapadne Europe s Jadranom preko unutarnjih vodnih putova, riječnih i morskih luka. Hrvatska mreža unutarnjih vodnih putova predstavlja značajan, ali i istovremeno i nedovoljno iskorišten dio nacionalnog bogatstva Hrvatske. Stoga zahtijeva krajnje smišljen i racionalan pristup u budućem razvoju i gospodarenju vodama. Luke unutarnjih voda ključni su elementi cjelokupnog sustava transporta unutarnjim vodnim putovima o kojima umnogome ovisi uspješnost kompletnog transportnog procesa od mjesta proizvodnje do mjesta krajnje potrošnje. Istovremeno luke su i poveznice različitih načina prijevoza kojima se roba ili putnici dovoze i odvoze do krajnjih odredišta. Luke su pokretač razvitka različitih gospodarskih djelatnosti zemlje, pa države koje su to znale iskoristiti zahvaljujući pravilnoj procjeni prometnih i lučkih resursa razvili su svoje gospodarstvo oko velikih lučkih središta ili su pak luke važna karika u razvoju pojedinih regija. S obzirom da je i Hrvatska kao podunavska zemlja dio dunavskog prometnog koridora, pravilna procjena riječnog prometa, njegova integracija s drugim načinima prijevoza, planiranje i povezivanje gospodarskih zona s lukama, povezivanje Podunavlja i Jadrana, može itekako pomoći u procesima prilagodbe hrvatskog gospodarstva tržištu Europske unije. Takvom lučkom, prometnom i gospodarskom politikom mogli bi u punom smislu iskoristiti prometne resurse na unutarnjim vodnim putovima koje imamo, a koji nisu zanemarivi, ali su neopravdano podcijenjeni. Tema diplomskog rada je „Razvoj luka na unutarnjim plovnim putovima u Republici Hrvatskoj“. Cilj završnog rada je analizirati postojeće stanje te opisati smjer budućeg razvoja luka na unutarnjim plovnim putovina u Republici Hrvatskoj. Završni rad je izložen u šest poglavlja: 1. Uvod, 2. Pregled i ocjena postojećeg stanja luka na unutarnjim vodama u Republici Hrvatskoj, 3. Analiza prometa i poslovanja hrvatskih luka na unutarnjim vodama, 4. Problemi hrvatskog lučkog sustava na unutarnjim vodama, 5. Plan modernizacije i izgradnja luka unutarnjih voda u Republici Hrvatskoj, 6. Zaključak. U drugom i trećem poglavlju bit će opisano postojeće stanje, tj. analiza prometa, poslovanja i infrastrukture, pojedinačno svih hrvatskih luka na unutarnjim plovnim putovima. U četvrtom poglavlju ukratko će biti opisani glavni problem hrvatskog lučkog sustava, te na kraju u petom i šestom poglavlju, bit će iznesen budući plan izgradnje i modernizacije luka unutarnjih voda Republike Hrvatske.

luke; unutarnja plovidba; razvoj

nije evidentirano

engleski

Development of ports on inland waterways in Republic of Croatia

nije evidentirano

ports; inland navigation; development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45

24.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport