Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Unaprjeđenje održavanja telematičkih sustava na autocestama u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 376252)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Bičanić, Davor Unaprjeđenje održavanja telematičkih sustava na autocestama u Republici Hrvatskoj / Mandžuka, Sadko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2012

Podaci o odgovornosti

Bičanić, Davor

Mandžuka, Sadko

hrvatski

Unaprjeđenje održavanja telematičkih sustava na autocestama u Republici Hrvatskoj

Znanstveni magistarski rad pod naslovom "Unaprjeđenje održavanja telematičkih sustava na autocestama u Republici Hrvatskoj", pristupnika Davora Bičanića, obuhvaća 150 stranica, uključujući tablice, grafove, slike i ostale reference. Rad je tematski strukturiran u šest međusobno povezanih poglavlja koja čine jedinstvenu i logičku cjelinu: 1. UVOD 2. INTELIGENTNI TRANSPORTNI SUSTAVI 3. MODELI ODRŽAVANJA TEHNIČKIH SUSTAVA 4. ODRŽAVANJE TELEMATIČKIH SUSTAVA NA AUTOCESTAMA U RH - PRIMJER HRVATSKIH AUTOCESTA D.O.O. 5. PRIJEDLOG NOVOG MODELA ODRŽAVANJA CESTOVNE TELEMATIČKE OPREME 6. ZAKLJUČAK U radu se među ostalim opisuju različiti modeli održavanja cestovne telematičke opreme, analiziraju se manjkavosti modela koji se danas primjenjuju po načelima klasičnih tehnologija održavanja cesta te se ukazuje na potencijal modela temeljenih na primjeni suvremenih znanstvenih spoznaja o održavanju tehničkih sustava i pripadnih tehnologija. U znanstvenom magistarskom radu prikazani su teoretski modeli održavanja tehničkih sustava, kao i analiza mogućnosti primjene u konkretnom primjeru na cestovne telematičke sustave. U znanstvenom magistarskom radu prikazan je model i valorizirana implementacija takvog modela održavanja na primjeru cestovne telematičke opreme, koja se koristi na većini hrvatskih autocesta. Osim izravnih ekonomski koristi (smanjenje troškova poslovanja u vezi održavanja), u radu su prikazane i druge koristi kao što su: povećanje sigurnosti u prometu, zaštita okoliša i učinkovitije upravljanje ljudskim resursima. U uvodnom dijelu definiran je problem istraživanja, svrha i ciljevi istraživanja, te ocjena dosadašnjih istraživanja na području problematike održavanja telematičkih sustava na autocestama u Republici Hrvatskoj. Detaljno su obrazložene korištene znanstvene metode i svrha njihovog korištenja. Uvodni dio završava opisom strukture i kompozicije rada, koja obuhvaća razradu dinamike problema, njegovog raščlanjivanja, razmatranja i rasprave te zaključaka. Drugo poglavlje obuhvaća opći prikaz tehnologija unutar inteligentnih transportnih sustava (ITS), odnosno podjele sustava ovisno o upotrijebljenim tehnološkim i organizacijskim rješenjima, kao i različitim područjima primjene s posebnim naglaskom na primjenu na autocestama. Objašnjeni su osnovni pojmovi vezani uz ITS, odnosno sustave daljinskog upravljanja (telekontrole), daljinskog mjerenja (telemetrije), mobilnih komunikacija i dr.. Prikazani su strategijski programi razvoja ITS-a u više zemalja (uključujući Republiku Hrvatsku) s naglaskom na strategijske analize prilagođene konkretnom kontekstu iz zajedničkih smjernica postavljenih na razini Europske unije odnosno općih (svjetskih) ITS smjernica. Treće poglavlje obrađuje problem postojećih modela održavanja tehničkih sustava. Posebna pažnja je posvećena ekonomskom aspektu primjene različitih modela održavanja, odnosno analizom koristi, troškova i efikasnosti pojedinog modela. Objašnjen je pristup inženjerstva održavanja tehničkih sustava te sustavni pristup procesu održavanja. Posebno su obrađeni modeli održavanja: održavanje prema pouzdanosti (OPP), totalno produktivno održavanje (TPO) i održavanje prema radu (OPR). Napravljena je odgovarajuća usporedba osnovnih metodologija održavanja. Četvrto poglavlje rada opisuje primjer postojećeg održavanja u Hrvatskim autocestama d.o.o., , što je potkrijepljeno s prikupljenim podacima o glavnim sastavnicama sustava održavanja. Posebno je analizirano održavanje prometno informacijskog sustava kroz redovni rad i interventno održavanja. U istom poglavlju se analiziraju iskustva u radu pojedinih organizacijskih jedinica zaduženih za cestovne telematičke sustave. Ukazano je na značaj budućeg osposobljavanja djelatnika u ovom području. U petom poglavlju opisuje se prijedlog budućeg razvoja sustava održavanja, kako na nadogradnji postojećih rješenja, tako i na implementaciji novih. Održavanje je predočeno kroz definicije, analize logističke potpore, nacrte održavanja, pristup održavanju, poduhvatima u održavanju, korektivnim i preventivnim održavanjem, planom održavanja, kroz službe i osoblje održavanja, dokumentacijom o održavanju, te potporom sustavu održavanja. Prikazan je predviđeni tijek implementacije informacijskog sustava za podršku održavanju. Očekivane koristi zbog primjene novog modela održavanja prikazane su kroz pogodnosti kao što su: transparentnost poslovanja i certificiranje, unaprjeđeno poslovno odlučivanje, optimiranje troškova poslovanja i dr. Zaključno šesto poglavlje sintetizira sva prethodna poglavlja i konstatira trenutna znanja i spoznaje o održavanju cestovnih telematičkih sustava na autocestama u Republici Hrvatskoj. Ukazuje na daljnju potrebu unapređenja istih, uzimajući u obzir prometne, sigurnosne i ekonomske aspekte procesa održavanja. Ukazuje na značaj pristupa održavanju cestovne telematičke opreme kao dijela inteligentnih transportnih sustava.

cestovna telematika; inteligentni transportni sustav; održavanje

nije evidentirano

engleski

Improving maintenance of telematics systems on motorways in Croatia

nije evidentirano

road telematics; intelligent transportation system; maintenance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

150

20.12.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport