Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sustav obilježavanja plovnih putova Republike Hrvatske (CROSBI ID 378048)

Ocjenski rad | diplomski rad

Osmakčić, Nikola Sustav obilježavanja plovnih putova Republike Hrvatske / Bukljaš Skočibušić (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Osmakčić, Nikola

Bukljaš Skočibušić

hrvatski

Sustav obilježavanja plovnih putova Republike Hrvatske

Sudar brodova je najčešća nezgoda suvremene plovidbe. Napredak tehnike, s obzirom na sigurnost plovnih putova, čvrstoću brodova, opremljenost najsuvremenijim i najsavršenijim plovidbenim pomagalima i korištenje navigacijskih podataka s obale nije rav- nomjerno pridonio smanjenju broja sudara. Opasnost od sudara na moru povećala se usporedno s porastom broja brodova i povećanjem njihove veličine i brzine. Zbog veće gustoće prometa brodovi se sve više sreću i mimoilaze na manjim udaljenostima, pa im ostaje sve manje vremena i prostora za manevre izbjegavanja. Unatoč opsežnim mjerama sigurnosti što se poduzimaju radi smanjenja opasnosti od udara, ne treba očekivati da će ubuduće broj sudara biti znatno smanjen. Ni opća upotreba radara na brodovima, pomoću kojega navigatori mogu na velikoj udaljenosti pratiti kretanje drugih brodova u prilikama smanjene vidljivosti, nije dala očekivane rezultate. Tako ni najsuvremeniji tipovi tzv. antisudarnih radara, koji spontano i automatski upozoravaju na igatora na približavanje objekata i na rizik sudara, ne obećavaju da ulazimo u eru u kojoj. se opasnost od sudara biti znatnije smanjena.Unatoč suvremenim dostignućima tehnike, ponašanje navigatora ostaje bitan element kojem ovisi uspjeh izbjegavanja sudara. Preveliko pouzdavanje u djelotovornost i nepogrešivost tehnike na modernom automatiziranom brodu često pridonosi popuštanju reza i zavarava navigatora u prividnoj i lažnoj ocjeni da još ima dovoljno vremena za manevar izbjegavanja. Zbog toga, manevar poduzet s odgađanjem i zakašnjenjem nije više parvodoban, pravilan ni dovoljno uspješan. čovjek na zapovjedničkom mostu još je najbitniji kotač koji svojim odlukama izbjegava sudare ili snosi krivnju ako do njih dođe, pa optimalna opreznost nikada nije suvišna. Pravila za izbjegavanje sudara na moru skup su normi kojima se regulira plovidba a i utvrđuje standard obaveznog ponašanja. Ujedno pravila sadrže temeljne kriterije za utvrđivanje da li se navigatori ponašaju u skladu s pravilima, kako nalaže pomorska vještina i iskustvo dobrog pomorca ili se ponašaju suprotno zahtjevima norme. Sustav obilježavanja plovila i plovnih putova, u većoj mjeri pridonosi izbjegavanju . doprinosi sigurnosti plovidbe, čime se spašavaju ljudi i imovina.

obilježavanje; unutarnja plovidba; plovni putovi

nije evidentirano

engleski

Croatian inland waterways marking system

nije evidentirano

marking; inland navigation; waterways

nije evidentirano

Podaci o izdanju

124

07.05.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport