Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA PRAMČANOG I KRMENOG DIJELA BRODA IZLOŽENIM VALNIM UDARNIM OPTEREĆENJIMA PREMA PRAVILIMA KLASIFIKACIJSKIH DRUŠTAVA (CROSBI ID 382240)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Zlopaša, Hinko PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA PRAMČANOG I KRMENOG DIJELA BRODA IZLOŽENIM VALNIM UDARNIM OPTEREĆENJIMA PREMA PRAVILIMA KLASIFIKACIJSKIH DRUŠTAVA / Andrić, Jerolim (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2013

Podaci o odgovornosti

Zlopaša, Hinko

Andrić, Jerolim

hrvatski

PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA PRAMČANOG I KRMENOG DIJELA BRODA IZLOŽENIM VALNIM UDARNIM OPTEREĆENJIMA PREMA PRAVILIMA KLASIFIKACIJSKIH DRUŠTAVA

Udaranje u valove (eng. slamming) opisuje dinamički udar valova na pramčani i krmeni dio oplate broda koja je iznad proračunatog gaza. Posljedice udaranja na tom izloženom dijelu oplate su vrlo visoki hidrodinamički tlakovi i sile čije se djelovanje može promatrati na lokalnoj i globalnoj razini. Na lokalnoj razini, dio koji je obuhvaćen ovim radom, radi se o djelovanju lokalnog tlaka u području interakcije s fuidom. Na globalnoj razini ti tlakovi uzrokuju globalne vibracije strukture te značajnu promjenu ukupnog momenta savijanja i smičnih sila u trupu broda. Iz praktičnih razloga, veličine lokalnih tlakova su obuhvaćene jednostavnim postupcima koje predlažu klasifikacijska društva. Općenito, kako bi se povećao teretni prostor kod brodova za prijevoz automobila ili kontejnera šire se krajnji dijelovi palube. Posljedica toga je mali kut između oplate na pramcu odnosno krmi i slobodne površine fluida. Taj kut je definiran kao kut gledan u poprečnom presjeku između oplate i horizontalne osi. Smanjenjem tog kuta raste tlak udara koji može prouzrokovati i strukturna oštećenja. Kroz mnogo godina iskustva i promatranja utvrđeno je da ranije spomenuti brodovi trpe oštećenja na pramčanom dijelu tokom plovidbe u teškim vremenskim uvjetima. U zadnje vrijeme, ovaj fenomen je dobio na važnosti zbog česte plovidbe pri velikim brzinama u teškim vremenskim uvjetima. Glavni izazov u ovom pogledu je što točnije predvidjeti veličine tih tlakova kako bi se mogla odrediti potrebna ojačanja oplate na pramčanom i krmenom dijelu broda. U prošlosti, različita klasifikacijska društva su postavila različite zahtjeve. Ti zahtjevi su nastali kombiniranjem analitičkih metoda i proračuna koji su dodatno ispravljeni s obzirom na već znane slučajeve oštećenja. Klasifikacijska društva su svjesna da trenutna Pravila dovode do različitih strukturnih dimenzija za isti brod [1]. Upravo zbog toga, cilj ovog rada je istražiti razlike u pristupima klasifikacijskih društava kod izračuna tlakova, debljina limova i ukrepa u pramčanom i krmenom dijelu. Za usporedbu su uzeti Det Norske Veritas (DNV) i Lloyd's Register (LR).

VALNO UDARNO OPTEREĆENJE; PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA ;

nije evidentirano

engleski

SCANTLING DETERMINATION OF BOW AND STERN AREA STRUCTURE SUBJECTED TO WAVE IMPACT LOADS ACCORDING TO CLASSIFICATION SOCIETIES RULES

nije evidentirano

WAVE IMPACT LOADS; SCANTLING DETERMINATION; BOW AND STERN AREA

nije evidentirano

Podaci o izdanju

34

28.02.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja