Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Review and traffic analysis in the Port of Rijeka (CROSBI ID 382420)

Ocjenski rad | diplomski rad

Đurđenić, Dražen Review and traffic analysis in the Port of Rijeka / Jolić, Natalija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Đurđenić, Dražen

Jolić, Natalija

engleski

Review and traffic analysis in the Port of Rijeka

Prema povijesnim podacima ljudi su se okupljali i stvarali svoje zajednice u blizini vodenih površina, bilo da se to radilo o rijekama, jezerima ili morima. Tijekom godina od čisto egzistencijalne prirode potreba za hranom, odjećom obale na kojima su se stvarale zajednice, sta od kojih se pokreću sva privredna i društvena događanja, poglavito u vrijeme kad se počinje razvijati industrija. Obzirom na činjenicu da je vodni transport najeftiniji, a mogu se prevoziti veće količine tereta od transporta željeznicom, cestom ili zrakom neosporno su morske luke ključna mjesta za gospodarski razvoj. S tim u svezi, najveća Hrvatska morska luka, luka Rijeka, svojom pozicijom na mjestu gdje Sredozemno more najdublje zadire u Europski kontinent, te prilaznom dubinom gaza koja omogućuje prihvat najvećih brodova te činjenicom da se nalazi u sjecištu dva europska prometna koridora, Jadransko-Jonski koridor i koridor VB, ista predstavlja potencijal za Hrvatskog gospodarstva nego i gospodarstva niza srednjoeuropskih država koja se nalaze u gravitacijskom zaleđu luke Rijeka. Potvrda navedenog podatka o pokretanju i podupiranju gospodarstva Hrvatske i zemalja koje se nalaze u gravitacijskom zaleđu luke Rijeka bez sumnje su povijesne činjenice o 1.200 godina dugoj tradiciji morske luke, od skloništa za brodice do luke u kojoj se provodi trgovina i postaje vlast, poglavito u smislu privrednog i gospodarskog prosperiteta, naročiti procvat, luka Rijeka je doživjela u 19. stoljeću. Nadalje, osim pozitivnih strana luka Rijeka ima i nedostatke koji se očituje u se u pomanjkanju pomanjkanju kvalitetnog prostora uz obalu luke, što značajno poskupljuje razvojne projekte luke Rijeka s prometnim pravcima prema ciljanim srednjoeuropskom području. Obzirom da je luka Rijeka od državnog značaja za Republiku Hrvatsku jer se njezinim prosperitetom očekuje procvat pojedinih privrednih i gospodarstvenih grana u Republici Hrvatskoj, a poradi povezanosti sa zemljama koje se nalaze u gravitirajućem zaleđu odnosno srednjoeuropskim zemljama, u ovom radu predočit će se struktura luke Rijeka kao kompleksne cjeline, raščlanit oscilacije prometa tereta u proteklim godinama, a koji je bio u tranzitu kroz luku Rijeka te pokušati sačiniti presjek projekcije razvojnih projekata luke Rijeka u bliskoročnom razdoblju.

analysis; traffic; port of Rijeka

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

03.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport