Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom (CROSBI ID 391283)

Ocjenski rad | diplomski rad

Červeni, Martina Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom / Steiner, Sanja (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2012

Podaci o odgovornosti

Červeni, Martina

Steiner, Sanja

hrvatski

Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom

Problem kojim se ovaj rad bavi je preopterećenje zračnog prostora Europe te njegova sve veća stopa rasta, koja će prema dugoročnim predviđanjima rezultirati dodatnim opterećenjem za sadašnje sustave upravljanja zračnim prostorom. Kontinuirani rast zračnog prometa i prometne potražnje u Europi uzrokovao je krajem prošlog stoljeća zagušenja zračnog prostora i kašnjenja u zračnom prometu. Utjecaj kašnjenja zrakoplova i zagušenja u zračnom prometu na gospodarstvo i ekonomiju očituje se velikim financijskim gubicima i nepotrebnim troškovima. Europski ATM sustav zbog velikog broja nedostataka uvelike pridonosi stvaranju zagušenja i kašnjenja u zračnom prometu, te ga je stoga potrebno reorganizirati i optimizirati. Svrha ovog diplomskog rada je istražiti mogućnosti razvoja novog koncepta upravljanja zračnim prostorom pod nazivom Fleksibilna uporaba zračnog prostora u kontekstu dugoročnijeg pristupa razvoju europskog zračnog neba. Tema diplomskog rada je Inovativna koncepcija upravljanja europskim zračnim prostorom. Cilj rada je usporediti dosadašnje metode upravljanja protokom zračnog prometa i kapacitetom zračnog prostora s novim konceptom upravljanja pod nazivom Fleksibilna uporaba zračnog prostora. Diplomski rad koncipiran je u šest poglavlja: 1. Uvod 2. Operativni koncept upravljanja zračnim prometom 3. Fleksibilna uporaba zračnog prostora 4. Performanse FUA koncepta 5. Osvrt na status Hrvatske u implementaciji FUA koncepta 6. Zaključak Uvodno se u radu postuliraju cilj i svrha rada te njegova struktura. U drugom poglavlju rada opisan je sustav upravljanja zračnim prometom i razvojne smjernice u ATM strategiji 2000+ te su elaborirani specifikumi razvoja zračnog prometa u Europi, kao i projekcija daljnjeg razvoja s osvrtom na problematiku zagušenja europskog zračnog prostora. Fleksibilna uporaba zračnog prostora se sastoji od tri ASM razine upravljanja: strateške, predtaktičke i taktičke. Kod strateškog upravljanja zračnim prostorom važne su zadaće Nacionalnog Povjerenstva i država članica te procesa dinamičkog upravljanja zračnim prostorom DAM. Za sigurno obavljanje predtaktičke ASM razine 2, od velike je važnosti razmjena zahtjeva za zračni prostor i uvjetne rute te raspored procesa dodjele zračnog prostora. Pod pojmom taktičko upravljanje zračnim prostorom podrazumijeva se civilno-vojna suradnja u stvarnom vremenu. Sve tri razine su opširnije pojašnjenje u trećem poglavlju rada. Kako bi se pratila učinkovitost FUA koncepta u smislu praćenja ATM performansi civilnih i vojnih korisnika zračnog prostora, ATM usluga i civilno-vojnoj suradnji, razvijene su dvije kategorije pokazatelja: pokazatelji FUA iskorištenosti i pokazatelji ekonomičnosti leta koji su opisani u četvrtom poglavlju. U istom poglavlju se komparativno analiziraju pokazatelji za 2010. godinu te glavne promjene u uvjetima implementacije budućeg koncepta, planiranog za 2017. godinu. U petom poglavlju dan je osvrt na status Hrvatske u implementaciji FUA koncepta kroz tablični pregled trenutnog stanja nacionalne organizacije i odgovornosti te suradnje Hrvatske s drugim državama članicama na sve tri razine FUA koncepta.

zračni promet; upravljanje zračnim prometom; upravljanje zračnim prostorom; fleksibilno korištenje zračnog prostora

nije evidentirano

engleski

Inovative Concept of European Airspace Management

nije evidentirano

air transport; air traffic management; airspace management; flexible use of airspace

nije evidentirano

Podaci o izdanju

76

24.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport