Trošenje kotača tračničkih vozila (CROSBI ID 396259)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Radman, Željko
Grilec, Krešimir
hrvatski
Trošenje kotača tračničkih vozila
Pri eksploataciji svih željezniĉkih vozila, neizbježan je prirodan proces trošenja vijenca monobloka kotača i površine kotrljanja, koji je grubo rečeno rezultat trenja nastalim između monobloka kotača u dodiru sa tračnicom i papučom za kočenje. U ovom radu definirano je trenje kao pojava te objašnjena sama fizika trenja. Također je opisan mehanizam trenja i trošenja, pri čemu se posebno ističe trenje kotrljanja kao najučestaliji mehanizam trošenja uz kombinaciju s klizanjem (adhezijom). Opisan je sam tribosustav kotač/tračnica te provedena usporedba kotača s obručem i kotača iz jednog dijela (monoblok). Posebna pozornost je usmjerena na sam vijenac monoblok kotača koji je sastavni dio strukture kotača i koji sprečava iskliznuće iz tračnice pri čemu je posebice izložen trošenju i naprezanjima prilikom vožnje u zavoju. Navedene su i opisane metode provjere isrotrošenosti vijenca i profila kotača, opisane su alternativne metode smanjenja njihovog trošenja te je opisana je metoda određivanja tvrdoće po Vickersu, kao važan faktor pri samom sučelju kotač/ tračnica. Eksperimentalni dio se sastojao od nabave uzorka kotača, pri čemu je provedena priprema uzorka, nakon čega je izmjerena tvrdoća po Vickersu. Nakon toga je određen kemijski sastav, te ispitana mikrostruktura. Na kraju je provedena analiza pri čemu je određena vrsta materijala samog ispitnog uzorka uporabom programskog paketa za izbor materijala (CES EduPack 2009).
tribologija; trenje; kotač tračničkog vozila
nije evidentirano
engleski
Wear of rail vehicle wheels
nije evidentirano
tribology; friction; rail vehicle wheel
nije evidentirano
Podaci o izdanju
98
16.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb