Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Numerička analiza čvrstoće šasije ultra sportskih automobila (CROSBI ID 400526)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mikulčić, Martin Numerička analiza čvrstoće šasije ultra sportskih automobila / Skozrit, Ivica (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2016

Podaci o odgovornosti

Mikulčić, Martin

Skozrit, Ivica

hrvatski

Numerička analiza čvrstoće šasije ultra sportskih automobila

Tema rada je numerička analiza čvrstoće okvira ultra sportskih automobila. Točnije, proračun torzijske krutosti okvira automobila Concept One kompanije Rimac Automobili. U uvodu diplomskog rada ukratko je opisana problematika današnjih inženjerskih proračuna. Potom, opisana je kompanija Rimac Automobili koja je trenutno vodeća u razvoju i proizvodnji električnih ultra sportskih automobila te koja je ustupila CAD (eng. Computer-aided Design) model okvira svog automobila Concept One kao predmet analize diplomskog rada. Također, stavljen je kratki osvrt na sam automobil Concept One te su navedene njegove karakteristike. Kao zasebno poglavlje uvoda, prikazan i opisan je razvoj okvira automobila kroz prošlost te su navedeni kriteriji koje bi jedan okvir automobila trebao zadovoljiti. Zatim je općenito definirana krutost konstrukcije, a detaljnije opisana torzijska krutost konstrukcije. Posebno je analizirana torzijska krutost okvira automobila jer je upravo ona indikator koji dio okvira je možda lošije konstruiran i ima manju krutost od željene, odnosno tražene. Također, vrlo je bitna za upravljivost i postavke ovjesa jer one uvelike utječu na vozne karakteristike automobila. U sljedećem poglavlju, detaljnije je opisana metoda konačnih elemenata kojom je proračun proveden i koja je zadnjih godina sve popularnija zbog napretka računalne tehnologije jer zahtjeva dosta resursa za provedbu same simulacije. Tu se misli na RAM (eng. Random Access Memory) memoriju te na procesorsku snagu. Zatim je na jednostavnijim i specifičnim primjerima koji su analitički rješivi napravljena verifikacija grednih i ljuskastih konačnih elemenata koji će biti korišteni u proračunskom modelu za rješavanje simulacije programskim paketom ANSYS. Verifikacijom je pokazano da su željeni konačni elementi pogodni za opis proračunskog modela i provedbu numeričke analize. Nadalje, opisan je postupak kreiranja proračunskog modela koji kreće izradom modela okvira od linija i površina u programskom paketu CATIA te uvozom u programski paket ANSYS u kojem su definirani poprečni presjeci cijevi te debljine ojačanja okvira u vidu limova. Potom je takav proračunski model diskretiziran, nametnuti su mu zadani rubni uvjeti pomaka i sila te je napravljeno i validirano pet različitih mreža konačnih elemenata (od rjeđe do gušće diskretizacije) da bi se ispitala konvergencija rješenja. Dobiveni rezultati su obrađeni u petom poglavlju na temelju kojih je donesen zaključak i osvrt na cijeli diplomski rad.

numerička analiza; simulacija; MKE; torzijska krutost; okvir automobila; šasija; ultra sportski automobili; Concept One

nije evidentirano

engleski

Numerical Analysis of Strength of Supercar Chassis

nije evidentirano

numerical analysis; simulation; FEM (finite element methods); torsional stiffness; car frame; chassis; ultra-sport car; Concept One

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

22.01.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo