Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila (CROSBI ID 407598)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pašić, Aleksandar
Džijan, Ivo
hrvatski
Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila
Pri gibanju automobila aerodinamičke sile otpora i uzgona te njihova raspodjela mijenjaju se u ovisnosti o više parametara jedan od kojih je i prisutnost drugih automobila u neposrednoj blizini. Posebnu pozornost ovoj situaciji treba posvetiti kod natjecateljskih automobila koji na sebi imaju dodatne aerodinamičke elemente u svrhu poboljšanja dinamičkih svojstava. Spomenuti aerodinamički elementi relativno su osjetljivi na karakteristike nailazećeg strujanja te su podložni odvajanjima i zastojima strujanja te gubicima efikasnosti kada se nađu u aerodinamičkom vrtložnom tragu vozila ispred. U ovom radu istražena je ovisnost aerodinamičkih sila otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku između pojednostavljenih modela vodećeg i pratećeg automobila klase LM GTE (prethodno FIA GT2). Uz pomoć programskog paketa ANSYS FLUENT numerički je simulirano nestlačivo viskozno opstrujavanje zraka oko automobila, pri čemu je variran međusobni razmak x u odnosu na duljinu vozila L od x / L = 0.125 do 4. Na temelju rezultata dobivena je zavisnost koeficijenata aerodinamičkih sila otpora i uzgona za simulaciju vožnje automobila tijekom utrke. Dobiveni rezultati potvrđuju neke od pretpostavki o ponašanju sile otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku vozila.
aerodinamika; natjecateljski automobil; Ahmedovo tijelo; koeficijent uzgona; koeficijent otpora; CFD
nije evidentirano
engleski
The influence of the distance between leading and trailing car on aerodynamic coefficients
nije evidentirano
aerodynamics; racing car; Ahmed body; lift coefficient; drag coefficient; CFD
nije evidentirano
Podaci o izdanju
151
17.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb