Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Fiskalni nadzor (CROSBI ID 85025)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Jerković, Mirjana Fiskalni nadzor // Financijska praksa, 22 (1998), 1-2; 183-199

Podaci o odgovornosti

Jerković, Mirjana

hrvatski

Fiskalni nadzor

Poslovi fiskalne kontrole u Republici Hrvatskoj podijeljeni su između upravnih organizacija: Ministarstva financija (Porezne uprave, Financijske policije, Carinske uprave, devizne inspekcije), te drugih upravnih organzacija i ministarstava. U obavljanju tih poslova neophodna je koordinacija. Iz članka 9. Zakona o Poreznoj upravi ("Narodne novine", br. 75/93.) proizlazi što se prodrazumijeva pod redovitim nadzorom, a to je: obračunavanje i plaćanje poreza, pristojbi i drugih proračunskih prihoda kod poreznih obveznika (pravnih i fizičkih osoba) koji obavljaju ovlašteni djelatnici Porezne uprave. Nadležnosti službe za nadzor određene su sustavno člancima 10-13. navedenog Zakona. Nadzor poreznih obveznika jedan je od veoma važnih poslova u okviru svih nadležnosti koje obavlja Porezna uprava. Redovitim nadzorom poreznih obveznika postiže se jednakost i pravednost poreznog sustava u podmirivanju javnih troškova svih funkcija koje obavlja država. Svrha ove službe prvenstveno treba biti preventivnog karaktera na sprečavanju pojava izbjegavanja poreznih obveza te uvođenju reda u naplati javnih prihoda. Analiza Zakona o Poreznoj upravi (članci o Službi nadzora) te Zakona o financijskoj policiji ukazuju na određene probleme u nadležnostima tih dviju službi. Naime, potreba koordiniranog nastupanja uvjet je jednoj i drugoj službi da ispravno i ujednačeno postupaju prema poreznim obveznicima. Suradnja se može i treba odvijati dostavljanjem obavijesti s podacima, usklađivanjem programa rada osnivanjem zajedničkih stručnih komisija i radnih skupina u pitanjima od zajedničkog interesa kao i organiziranjem stručnih skupova i savjetovanja. S obzirom na činjenicu da su Zakon o Poreznoj upravi i Zakon o Financijskoj policiji doneseni u različito vrijeme, dijelom se može razumjeti uočena pojava preklapanja nadležnosti Službe nadzora u okviru Porezne uprave i Financijske policije. Postoje opravdani razlozi da se preispitaju njihove nadležnosti te reorganiziraju i objedine pojedini poslovi kontrole. Jedan od mogućih načina bio bi objedinjavanje Službe za nadzor i Financijske policije u okviru Porezne uprave. Zadatak Financijske policije bio bi prvenstveno obuhvatiti istraživanje porezno-kaznenih djela i prekršaja, otkrivanje i utvrđivanje nepoznatih poreznih obveznika s istražnim ovlastima te suradnja s državnim odvjetništvom. U ovim slučajevima imali bi pravo postupati po Zakonu o kaznenom postupku. Ovakvim ustrojem Služba nadzora i Financijska policija kao veoma važna tijela u okviru Porezne uprave postigli bi maksimalnu racionalnost u postupanju što bi dovodilo do porezne discipline pravnih i fizičkih osoba - poreznih obveznika.

porezna uprava-Hrvatska; porezna revizija-Hrvatska; fiskalni nadzor

nije evidentirano

engleski

Fiscal Control

nije evidentirano

tax administration-Croatia; tax auditing-Croatia; fiscal inspection

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (1-2)

1998.

183-199

objavljeno

0350-5669

Povezanost rada

Ekonomija