Poslovno ponašanje i neformalne institucije: Koliko je poslovna etika važna? (CROSBI ID 476134)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vehovec, Maja
hrvatski
Poslovno ponašanje i neformalne institucije: Koliko je poslovna etika važna?
Rad se temelji na novoj institucionalnoj ekonomskoj teoriji koja smatra da je uloga formalinh i neformalnih institucija, te njihove interakcije, ključna za stvaranje bogatstva, odnosno za gospodarski rast. Ovo istraživanje je usredotočeno na segment neformalnih normi ponašanja koji se odnosi na poslovnu etiku. Rezultati terenskog istraživanja koje je provedeno na uzorku populacije poslovnih ljudi pokazuju da poslovni ljudi imaju jasne etičke stavove, ali je percecija etičnosti više izražena kod grupe rukovodioca od grupe izvršioca. Većina ispitanika žrtvuje osobnu etiku za poslovne ciljeve zbog oprtunističkog ponašanja, a ponašanje srednje dobne skupine se značajno razlikuje u odnosu na etičke dileme u konkretnim poslovnim situacijama od ostalih dobnih skupina. Nameće zaključak da je poslovno povjerenje nedovoljno razvijeno i da se etičkim normama ne daje ona težina koju bi trebala imati u poslovnom ponašanju.
neformalne institucije; poslovna etika; povjerenje; transakcijski troškovi; društveni kapital
nije evidentirano
engleski
Business Behavior and Informal Institutions: How Important is Business Ethics
nije evidentirano
Informal Institutions; Business Ethics; Trust; Transactional Expences; Public Asset
nije evidentirano
Podaci o prilogu
139-157-x.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Marketing i razvoj
predavanje
07.12.2000-07.12.2000
Rijeka, Hrvatska