Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja (CROSBI ID 88899)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Krbec, Denisa
hrvatski
Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja
Uvođenje instituta "privatne škole s pravom javnosti" u hrvatsko zakonodavstvo označilo je začetak procesa institucionalizacije javnog interesa na kvalitativno novim načelima. Tržišnost obrazovnih usluga zahtijeva od privatnih obrazovnih ustanova oblikovanje i razvoj racionalne školske organizacije, koja će biti prilagodljiva okruženju takmičarskog duha (Weber) i mogućnosti izbora. Mogućnost školskog izbora pretpostavlja organizacijsku i programsku diverzifikaciju škola. Uz organizacijske promjene i implementaciju obveznih (zajedničkih) programskih sadržaja, mogućnosti automomne unutarorganizacijske strukturiranosti i primjene inovirane obrazovne tehnologije privatnih, ali i javnih škola, u funkciji su izbora u obrazovanju. Svrha ovog članka je utvrđivanje analitičkih elemenata za ocjenu postignuća dosadašnje reforme hrvatskog obrazovnog sustava. U članku je ponuđen teorijski i metodološki pristup koji odgovara utvrđivanju društvene uloge obrazovnih institucija u tranzicijskim uvjetima. S obzirom na relativno kratko vremensko razdoblje njihova djelovanja u dvojnom sustavu školstva, daljnja bi istraživanja unutarinstitucionalne organizacije škola trebala omogućiti cjelovitiju analizu društvene korisnosti oblikovanih organizacijskih rješenja.
školstvo; obrazovanje; privatizacija; izbor; Hrvatska.
nije evidentirano
engleski
The institutional framework to reforms of the educational system in Croatia - opportunities and constraints
nije evidentirano
schooling; education; privatisation; choice; Croatia
nije evidentirano