Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnosti primjene strategije marketinga i pokretanja poduzetničkih aktivnosti u humanitarnim organizacijama u Hrvatskoj (CROSBI ID 329058)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Pavičić, Jurica Mogućnosti primjene strategije marketinga i pokretanja poduzetničkih aktivnosti u humanitarnim organizacijama u Hrvatskoj / Renko, Nataša (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 1904

Podaci o odgovornosti

Pavičić, Jurica

Renko, Nataša

hrvatski

Mogućnosti primjene strategije marketinga i pokretanja poduzetničkih aktivnosti u humanitarnim organizacijama u Hrvatskoj

U kriznim situacijama, bez obzira na njihove uzroke, a uvažavajući njihove posljedice, uvijek se kao nužnost nameće potreba stvaranja određenih udruga, tijela, foruma, tj. organiziranih skupina za pružanje pomoći onima koji su krizom na bilo koji način pogođeni. Spontanost i dobra volja u pokretanju i početnom vođenju spomenutih organizacija, ubrzo, nakon i najmanje promjene postojećih pretpostavki okružja ili unutar same organizacije, prestaju biti dovoljni kao pokretači aktivnosti organizacije usmjerenih ka ispunjenju njezine misije i tada za organizaciju nastupaju ponekad i nepremostivi problemi. Za razliku od Hrvatske, u razvijenim zapadnim zemljama već od 1970-tih provedena su mnoga sustavna znanstvena i stručna sociološka, politička, ekonomska i druga istraživanja vezan uz rad humanitarnih organizacija. Isto tako proučavaju se i aktivnosti kojima se može pospješiti rad humanitarnih organizacija. Jedna od tih aktivnosti je i marketing, proučavanjem kojeg se nastoji utvrditi sve mogućnosti koje pruža njegova primjena. Nastojeći popuniti prazninu vezanu uz znanstveno i stručno proučavanje marketinga u humanitarnim organizacijama i istražiti njegove specifičnosti, te mogućnosti primjene, u ovom radu obrađeni su položaj, uloga i problemi humanitarnih organizacija, kao i specifičnosti njihovog djelovanja u složenim uvjetima rata i poraća u Hrvatskoj. Analizom i povezivanjem triju temeljnih determinanti na kojima se temelji ovaj rad; humanitarnih organizacija, marketinga i poduzetništva, utvrdila se nužnost primjene strateškog pristupa u primjeni karakterističnih marketing aktivnosti. Sukcesivnomp prilagodbom standardnih načina oblikovanja opće strategije marketinga primijenjene prvenstveno u gospodarskim subjektima, nastojalo se putem analize vanjskih činitelja, analize unutarnjih činitelja, te odabirom i razvojem odgovarajuće strategije marketinga razviti modele primjene strateškog marketinga za humanitarne organizacije. Isto tako, razvijene su i specifične funkcionalne strategije marketinga za svaki od četiri elementa marketing mix-a - proizvod, cijenu, distribuciju i promociju. Podaci prikupljeni desk i field istraživanjem humanitarnih organizacija u Hrvatskoj poslužili su kao osnova za detaljnu analizu stanja u spomenutim organizacijama. Na temelju cjelokupnog provedenog istraživanja za potrebe ovog Rada, može se zaključiti da djelovanje i aktivnosti humanitarnih organizacija predstavljaju važan segment funkcioniranja svakog civiliziranog društva. Marketing, kao društvena filozofija, te poduzetništvo, primijenjeni u skladu sa specifičnostima humanitarnih organizacija, predstavljaju mogućnost značajnog poboljšanja i unapređenja humanitarnih aktivnosti. Imajući u vidu novu ulogu humanitarnih organizacija u društvu - pomaganje u trajnom rješavanju akutnih i kroničnih društvenih problema u sinergiji s ostalim institucijama, strateški marketing i poduzetničke aktivnosti se mogu tretirati kao jedni od nositelja i preduvjeta za ostaverenje te nove uloge. Na temelju probedenih istraživanja utvrđeno je postojanje realnih mogućnosti, prostora, potreba, te spremnosti humanitarnih organizacija za primjenu marketinga i poduzetničkih aktivnosti u svojim djelatnostima. Na taj bi način, slijedeći svjetska iskustva, Hrvatska mogla u budućnosti jednostavnije ostvariti tri velika cilja: osigurati efikasnije djelovanje humanitarnih organizacija, ostvariti pozitivne pomake u svijesti društva o potrebi uključivanja svakog pojedinca u pružanje humanitarne pomoći, te osigurati veću kvalitetu života za sve članove društva.

strategija marketinga; poduzetništvo; humanitarne organizacije

nije evidentirano

engleski

Possibilities of implementation of marketing strategy and entrepreneurial activities in humanitarian organizations in Croatia

nije evidentirano

strategija marketinga; poduzetništvo; humanitarne organizacije

nije evidentirano

Podaci o izdanju

139

.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija