Planning of Terminal Construction at the Port of Ploče (CROSBI ID 123466)

Dundović, Čedomir ; Kovačić, Mirjana Planning of Terminal Construction at the Port of Ploče // Promet, 19 (2007), 4; 247-257

Dundović, Čedomir ; Kovačić, Mirjana

Planning of Terminal Construction at the Port of Ploče

Autori u radu sustavno i pregledno analiziraju tehničko-tehnološku opravdanost izgradnje kontejnerskog/višenamjenskog terminala i terminala za rasute terete u luci Ploče te učinkovitost prekrcajnih sredstava. Hrvatske luke imaju neučinkovitu organizaciju te se koriste zastarjelom tehnologijom. Prometna povezanost sa zaobaljem, svijetom i kontinentom nije zadovoljavajuća, pri čemu prometna infrastruktura negativno djeluje na poslovnu učinkovitost. Luci Ploče nedostaje višenamjenski terminal na kojem bi se odvijao suvremeni kontejnerski promet što je rezultat analize postojećeg stanja prometa u luci i utjecaja prometa na funkcioniranje luke i njen razvoj. Zbog neučinkovitosti tijeka prekrcaja i načina skladištenja rasutog tereta u luci Ploče potrebno je planirati izgradnju terminala za ugljen i željeznu rudu na način da se uvaže prostorni, tehničko-tehnološki, ekonomski i ekološki činitelji razvoja. Autori istražuju i značaj regionalne inicijative koja potiče razvoj Hrvatske, a posebice lučkog sustava u funkciji razvoja koridora Vc Europske unije. Rezultati istraživanja prezentirani su kroz prometno i tehnološko rješenje kontejnerskog/višenamjenskog termiala te terminala za rasute terete, koje pruža adekvatnu razinu usluge za sve korisnike.

the Port of Ploče ; container/multi-purpose terminal ; dry bulk terminal ; corridor Vc ; traffic and technological design

19 (4)

2007.