Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata (CROSBI ID 125967)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Čorko, Irena ; Vranić, Andrea
hrvatski
Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata
Istraživanjem je ispitano kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 9 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.
kreativnost; znanje; tehnika suglasne procjene
nije evidentirano
engleski
The effect of information about existing products in the domain on the creativity of new products
nije evidentirano
creativity; knowledge; consensual assessment technique
nije evidentirano
Podaci o izdanju
16 (3)
2007.
613-626
objavljeno
1330-0288