Valjanost telefonskih anketa u istraživanjima javnog mnijenja (CROSBI ID 470786)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lamza Posavec, Vesna
hrvatski
Valjanost telefonskih anketa u istraživanjima javnog mnijenja
U radu je analiziran mogući utjecaj reduciranosti osnovnoga na valjanost istraživanja javnoga mnijenja provedenih tehnikom telefonskog anketiranja. Rezultati analize ponajprije pokazuju da su, u našim uvjetima, imatelji telefona u prosjeku obrazovaniji, višeg imovinskog statusa i znatno zainteresiraniji za politička zbivanja nego osobe bez telefona, a na razini političkih stavova značajno kritičniji prema općoj društvenoj situaciji, vladajućoj stranci i vlasti u cjelini. Ipak, sukladno rezultatima provedenih analiza, na razini sadašnje pokrivenosti domaćinstava telefonskim priključcima, ove razlike ne bi trebale značajnije umanjiti valjanost rezultata telefonskih anketa u odnosu prema rezultatima terenskih istraživanja javnoga mnijenja, osobito nakon uobičajenih postupaka ponderiranja rezultata koji se primjenjuju za korekciju reprezentativnosti realiziranih uzoraka istraživanja. No budući da, osim reduciranosti osnovnoga skupa, tehnika telefonskog anketiranja ima i nekih drugih nedostataka u odnosu prema terenskoj anketi, ali ima i nekih nesumnjivih prednosti, tek bi komparativna analiza valjanosti rezultata terenskih i telefonskih istraživanja mogla pokazati koliko je telefonska anketa, u našim uvjetima, doista upotrebljiva tehnika istraživanja javnoga mnijenja.
telefonska anketa; javno mnijenje; metodologija istraživanja
nije evidentirano
engleski
The validity of telephone surveys of public opinion
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
33-36-x.
1996.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Trenutak hrvatske komunikacije
predavanje
01.01.1996-01.01.1996
Zagreb, Hrvatska