Prikaz knjige Petera Corrigana: "The Sociology of Consumption" (CROSBI ID 134479)
Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika
Podaci o odgovornosti
Peračković, Krešimir
hrvatski
Prikaz knjige Petera Corrigana: "The Sociology of Consumption"
U izdanju londonskog izdavača SAGE Publications Ltd, 2005. je objavljeno peto izdanje knjige Petera Corrigana The Sociology of Consumption. Knjiga na 197 stranica sadrži 12 sljedećih poglavlja: 1. Uvod: Dolazak potrošačkog društva, 2. Teorijski pristupi potrošnji, 3. Objekti, robe i ne-robe, 4. Trgovine i kupnja: odjel prodaje, 5. Oglašavanje (Advertising), 6. Ženski časopisi, 7. Dom, 8. Hrana i piće, 9. Turizam, 10. Tijelo, 11. Odijevanje i moda i 12. Zaključak. Autor na početku ističe kako je zapravo puno lakše datirati npr. proces industrijalizacije nego nastanak potrošačkog društva. Iako mnogi smatraju da potrošačko društvo započinje 1950-ih nakon uspjeha Marshallovog plana i nastajanjem države blagostanja, Corrigan prikazuje i neke ranije povijesne primjere društvenog značaja potrošnje. Corrigan ističe kako se iz sociološke perspektive potrošnja ne može svesti na zadovoljenje potrebe odnosno potražnje. Stoga, predmet sociologije potrošnje je prije svega društveno značenje i svrha koji neki proizvod ima u prostoru, vremenu, za klasu ili status, rodnu i dobnu skupinu, životni stav i stil itd. Na kraju zaključuje kako je konzumerizam danas glavni pokretač kapitalističke ekonomije a potrošači savršene kreature kapitalizma.
consupmtion; sociology of consumption; consumer
nije evidentirano
engleski
Review of the Peter's Corrigan book: "The Sociology of Consumption"
nije evidentirano
consupmtion; sociology of consumption; consumer
nije evidentirano
Podaci o izdanju
16 (6)
2007.
1313-1317-x
objavljeno
1330-0288