Tehnologija proizvodnje soje (CROSBI ID 4823)

Autorska knjiga | priručnik

Vratarić, Marija ; Sudarić, Aleksandra Tehnologija proizvodnje soje. Osijek: Poljoprivredni institut Osijek ; Zvijezda, 2007

Vratarić, Marija ; Sudarić, Aleksandra

Vratarić, Marija ; Sudarić, Aleksandra

Tehnologija proizvodnje soje

Soja (Glycine max (L.) Merr.), s proizvodnjom na oko 50 000 ha u R. Hrvatskoj i mogućnošću povećanja površina postaje sve važnija poljoprivredna kultura. Poznato je da je soja specifična kultura te kao takva daleko kompleksnija za uzgoj od mnogih drugih ratarskih kultura, prvenstveno zbog svojih visokih proizvodnih zahtijeva. Knjigom "Tehnologija proizvodnje soje" bio je cilj pomoći u rješavanju kompleksne problematike proizvodnje ove visokoznačajne uljarice. Knjiga je napisana upravo s namjerom širenja znanja o soji kao kulturi i njenoj proizvodnji, prije svega širem krugu poljoprivrednih stručnjaka i direktnih proizvođača. U knjizi su kroz 10 poglavlja obuhvaćene glavne osobine i značaj biljke soje te osnovne postavke tehnologije i tehnike proizvodnje, zatim suzbijanje korova, glavne bolesti i štetnici te mogućnosti proizvodnje soje u naknadnoj i postrnoj sjetvi. Na kraju je dat popis korištene literature kao i sažetak na engleskom jeziku. Sva poglavlja su napisana na popularan i pristupačan način. U njima je dat niz korisnih informacija o proizvodnji soji. Očekivanja su da će knjiga postići cilj i biti vrlo korisna svim proizvođačima i u konačnici doprinjeti povećanju profita ove kulture kroz povećanje uroda zrna po jedinici površine.

soja; značaj; faze razvoja; ekološki uvjeti; agrotehnika; gnojidba; korovi; bolesti; štetnici; suzbijanje; naknadna sjetva; postrna sjetva

Technology of Soybean Production

soybean; importance; development stage; ecological factors; agrotechnique; fertilization; weeds; diseases; pests; control; second crop