Buka od željezničkog prometa (CROSBI ID 35350)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Lakušić, Stjepan
hrvatski
Buka od željezničkog prometa
Kretanja prisilno vođenih vozila, željezničkih i tramvajskih, predstavlja značajan izvor buke. Kombinacija vozila i kolosijeka odnosno sustav vozilo-kotač-tračnica ima najvažniju ulogu kod širenja buke kao i vibracija koje se kod ovoga vida prometovanja ne smiju zanemariti. Europska unija se u velikoj mjeri bavi problemom buke od željezničkog prometa. Danas željeznički promet sve više dobiva na važnosti jer se teretni promet s cestovnih prometnica nastoji prebaciti na željeznicu. To vodi povećanju obima željezničkog prometa te korištenju vlakova većih duljina. Bez primjena mjera zaštite, posebice na onim lokacijama gdje željeznička pruga prolazi kroz naseljena područja, došlo bi do značajnog povećanja razine buke. ''Zelena knjiga Europske komisije'' od 1996. godine uputila je javnu kritiku vezanu na željeznički prijevoz koji u velikoj mjeri utječe na povećanje razine buke te naglasila da je preduvjet njegovog većeg korištenja, smanjenje razine buke.U radu su prikazane mjere za smanjenje buke koje se primjenjuju u svijetu te su prikazana iskustva vezana za mjerenje buke od željezničkog prometa u Zagrebu.
Buka, željeznički promet, mjerenje buke, urbane sredine
nije evidentirano
engleski
Railways noise
nije evidentirano
Noise, railways traffic, noise measurement, urban zones
nije evidentirano
Podaci o prilogu
309-340.
objavljeno
Podaci o knjizi
DANI PROMETNICA - Tehnički, ekonomski i ekološki aspekti
Lakušić, Stjepan
Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2008.
978-953-6272-26-6