Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe (CROSBI ID 35647)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Hebrang, Branko Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe // Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006. / Mataušić, Mirko Juraj (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 47-63

Podaci o odgovornosti

Hebrang, Branko

hrvatski

Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe

Nema bitne razlika između odnosa s javnošću i propagande, riječ je o jednosmjernoj komunikacijskoj tehnologiji za uvjeravanje javnosti posredstvom javnih medija u suvremenome društvu kojoj pomažu različite tehnike za upravljanje mišljenjem korisnika medija. U središtu promidžbe i novinarstva nalazi se informacija, kada je stvorena u skladu s propisima, kodeksima i moralom, i dezinformacija, u slučajevima odstupanja od pretpostavljenih vrijednosti. Takve obavijesti utječu na formiranje zabilježenoga, javnoga znanja (ili lažnoga znanja) na društvenoj razini, a na osobnoj dugoročnoga pamćenja. Nije problem dok je promidžba u funkciji javnoga dobra i javne koristi, opasno je kada ona postane instrument za manipuliranje korisnicima medija. Neupućeni korisnik medija teško može prepoznati takvo djelovanje, pogotovo kada je prerušeno u nešto primamljivo, poput odnosa s javnošću. U članku se analizira gospodarsko-politička promidžba kao negativna paradigma, koja u krajnjim slučajevima može biti pogubna za naciju na globalnoj razini (rat), a za pojedinca može se manifestirati kao duševna i fizička destrukcija. Navedeni su neki primjeri prikrivene promidžbe i naznačene su posljedice. Autor smatra da odnose s javnošću treba zvati izvornim imenom propaganda (promidžba) kako bi bilo smanjeno relativiziranje mogućega destruktivnoga djelovanja, zalaže se za poučavanje o propagandi i opasnostima u slučaju korištenja javne riječi kao oružja (kritičko promišljanje), što bi moglo smanjiti pokorno služenje medija tzv. industriji odnosa s javnošću.

odnosi s javnošću, promidžba, javni mediji, informacije, dezinformacije

nije evidentirano

engleski

Public Relations as Covert Propaganda

nije evidentirano

public relations, propaganda, public media, information, disinformation, promotion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-63.

objavljeno

Podaci o knjizi

Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006.

Mataušić, Mirko Juraj

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

2007.

978-953-6682-75-1

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti