Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja (CROSBI ID 141477)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lončarić, Darko Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 17 (2008), 3; 573-592

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja

Osnovni cilj ovog rada je primjena tipološkog pristupa (Magnusson, 2001) pri opisu skupina učenika koji se na različite načine suočavaju sa školskim neuspjehom. Učenici su uspoređeni s obzirom na kognitivne procjene i ishode suočavanja sa stresom. U istraživanju su sudjelovali učenici viših razreda osnovnih škola (N=586 ; 6. - 8. razred). Prikupljeni su podaci o spolu, dobi i prosječnom uspjehu učenika. Primijenjene su skale koje mjere suočavanje sa školskim neuspjehom i kognitivnu procjenu stresne situacije. Učenici su prema rezultatima prethodnog istraživanja (Lončarić, 2007 A) klasificirani u šest grupa. Prve dvije grupe čine učenici koji imaju vrlo visoke i vrlo niske rezultate na svim skalama suočavanja. Ostali učenici su svrstani u naredne četiri grupe: a) učenici usmjereni isključivo na rješavanje problema, b) učenici usmjereni na rješavanje problema i socijalnu podršku, c) učenici usmjereni na umanjivanje problema i d) učenici koji u stresnoj situaciji pokazuju iznimnu emocionalnu reaktivnost. Rezultati su pokazali da se učenici s različitim obrascima suočavanja razlikuju s obzirom na kognitivne procjene akademskog stresa i s obzirom na školsko postignuće. Naglašene su prednosti analize obrazaca suočavanja u objašnjenju nalaza prethodnih korelacijskih istraživanja.

Suočavanje; Školski neuspjeh; Stres; Procjena; Analiza obrazaca

nije evidentirano

engleski

The Pattern Analysis of Coping with School failure: Stress Appraisals and Coping Outcomes

nije evidentirano

Coping; School failure; Stress; Appraisal; Pattern Analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (3)

2008.

573-592

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost