Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Doprinos analizi procesa u cilindru motora SUI (CROSBI ID 145366)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jelić, Maro ; Dvornik, Joško A Contribution to the IC Engine Cylinder Process Analysis / Doprinos analizi procesa u cilindru motora SUI // Naše more : znanstveni časopis za more i pomorstvo, 55 (2008), 3-4; 103-115

Podaci o odgovornosti

Jelić, Maro ; Dvornik, Joško

hrvatski

Doprinos analizi procesa u cilindru motora SUI

U radu je promatran proces u motoru SUI bez uobičajene zamjene izgaranja dovodom topline. Primjenom prvog i drugog zakona termodinamike, proračunate su vrijednosti indiciranog tlaka tijekom procesa izgaranja ovisno o dinamici izgaranja goriva , tj. o kutu zakreta koljenastog vratila. Osim indiciranog tlaka metoda primijenjena u radu omogućuje i proračun svih drugih termodinamičkih veličina tijekom cijelog procesa u cilindru stroja, uključujući i promjenu entropije zbog neravnotežnosti izgaranja. Izabrani primjer motora i procesa pritom nije posebno reprezentativan jer je sadržaj rada u razradi i demonstraciji rezultata termodinamičke metode proračuna. Rad je baziran na radu  1  , s učinjena pojednostavljenja u ovome radu odnose se na zanemarivanje disocijacije molekula tijekom izgaranja, ali s otvorenom mogućnosti da se uzme u obzir. Usvajaju se geometrijske vrijednosti motora i radnih parametara iz  2  , uz uporabu oktana C8H18 kao goriva, pa se računa sa nepotpunim izgaranjem u bogatoj smjesi. Promatrajući proces izgaranja kreće se od sastava 1 koji predstavlja 100%-tnu smjesu goriva i zraka na standardnom stanju. Sam je proces podijeljen na 13 sastava koji predstavljaju različite smjese produkata i reaktanata od već rečenog sastava 1 do sastava 13, koji sadrži produkte izgaranja 100% izgorenog goriva. Za razliku od standardnih termodinamičkih analiza procesa u motorima SUI, ovdje se koristilo prvim i drugim zakonom za neravnotežne procese, da se dobije bitno potpuniji ali i točniji uvid u proces.

izgaranje ; motori SUI ; gubitak rada ; nepovrativost ; indicirani tlak ; izmijenjena toplina

nije evidentirano

engleski

A Contribution to the IC Engine Cylinder Process Analysis

U radu je promatran proces u motoru SUI bez uobičajene zamjene izgaranja dovodom topline. Primjenom prvog i drugog zakona termodinamike, proračunate su vrijednosti indiciranog tlaka tijekom procesa izgaranja ovisno o dinamici izgaranja goriva , tj. o kutu zakreta koljenastog vratila. Osim indiciranog tlaka metoda primijenjena u radu omogućuje i proračun svih drugih termodinamičkih veličina tijekom cijelog procesa u cilindru stroja, uključujući i promjenu entropije zbog neravnotežnosti izgaranja. Izabrani primjer motora i procesa pritom nije posebno reprezentativan jer je sadržaj rada u razradi i demonstraciji rezultata termodinamičke metode proračuna. Rad je baziran na radu  1  , s učinjena pojednostavljenja u ovome radu odnose se na zanemarivanje disocijacije molekula tijekom izgaranja, ali s otvorenom mogućnosti da se uzme u obzir. Usvajaju se geometrijske vrijednosti motora i radnih parametara iz  2  , uz uporabu oktana C8H18 kao goriva, pa se računa sa nepotpunim izgaranjem u bogatoj smjesi. Promatrajući proces izgaranja kreće se od sastava 1 koji predstavlja 100%-tnu smjesu goriva i zraka na standardnom stanju. Sam je proces podijeljen na 13 sastava koji predstavljaju različite smjese produkata i reaktanata od već rečenog sastava 1 do sastava 13, koji sadrži produkte izgaranja 100% izgorenog goriva. Za razliku od standardnih termodinamičkih analiza procesa u motorima SUI, ovdje se koristilo prvim i drugim zakonom za neravnotežne procese, da se dobije bitno potpuniji ali i točniji uvid u proces.

combustion ; IC engines ; availability loss ; ireversibility ; indicated pressure ; heat exchanged

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55 (3-4)

2008.

103-115

objavljeno

0469-6255

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice
Indeksiranost