Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća (CROSBI ID 37227)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sabol, Gabrijela
hrvatski
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća
Na ekonomskom planu se, u zadnje vrijeme, nameće nekoliko ključnih procesa. To su proces globalizacije i internacionalizacije i razvoj informacijske i komunikacijske tehnologije. Oba ova procesa imaju ogroman učinak kako na svjetsku, tako i na pojedine nacionalne ekonomije. Namjera ovog rada bila je istražiti na koji način hrvatska mala i srednja poduzeća koja pokazuju izrazitu poduzetničku poziciju, time što su orijentirana na strana tržišta, imaju definiranu svoju marketinšku strategiju i u kojoj mjeri upotreba informacijske i komunikacijske tehnologije utječe na razvoj marketinške strategije ili na njihovu izvoznu orijentaciju. Empirijskim istraživanjem na uzorku od 225 poduzeća dobiveni su podaci koji pokazuju da mala i srednja poduzeća s izvoznom orijentacijom još uvijek nemaju sveobuhvatnu marketinšku strategiju za prodor na strana tržišta. Pokazano je da u većini poduzeća organizacijska struktura otežava formaliziranje marketinške strategije, jer nema definirane funkcije odjela marketinga. Djelomično je razlog tomu veličina poduzeća koja prodajnu funkciju u poduzeću pretpostavlja marketinškoj, a drugi razlog je da ne postoji svijest o važnosti uloge marketinške strategije u svim segmentima poslovanja, pa tako i izvoznoj orijentaciji. Jedna od posljedica takvog stanja je da su ta poduzeća u velikoj većini orijentirana na davno prije uhodana strana poslovna partnerstva i na države regije. S druge pak strane, istraživanje je pokazalo da je percepcija korisnosti integriranja informacijske i komunikacijske tehnologije u poslovanje poduzeća značajna i da postoji svijest o njezinim pozitivnim učincima na sve segmente poslovanja, pa tako i u povećanju vidljivosti poduzeća i njezinih proizvoda na stranim tržištima, te da je ona važan element definiranja marketinške strategije za izvoz. Ispitanici u velikoj većini poduzeća izražavaju namjeru korištenja informacijske i komunikacijske tehnologije u budućnosti, ali je trenutačno stanje takvo da se koristi zastarjela tehnologija, i da se neki alati ne koriste u svojem punom potencijalu.
informacijska i komunikacijska tehnologija, marketinška strategija, mala i srednja poduzeća
nije evidentirano
engleski
Influence of Information and Communication Technology on Marketing Strategy of Small and Medium Enterprises
nije evidentirano
indormation and communication technology, marketing strategy, small and madium enterprises
nije evidentirano
Podaci o prilogu
69-86.
objavljeno
Podaci o knjizi
Marketing u društvu znanja
Grbac, Bruno ; Meler Marcel
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2008.
978-953-6148-72-1